רגע לפני ההסכם עם מזרחי-טפחות: רווחי כאל עלו ברבעון בכ-9% והסתכמו ב-61 מיליון שקל

אתמול חתמה החברה על הסכם עם בנק מזרחי-טפחות לחמש שנים, להנפקה משותפת של כרטיסי אשראי ממותגים ; הכנסות החברה עלו בכ-11% והסתכמו בסוף ספטמבר ב-277 מיליון שקל

חברת כרטיסי אשראי לישראל (כאל) שנמצאת בבעלות בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%), פירסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. ע"פ הדו"חות, רווחי החברה עלו ברבעון בכ-9% והסתכמו ב-61 מיליון שקל, לעומת 56 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות עלו בכ-11% והסתכמו בסוף ספטמבר ב-277 מיליון שקל, לעומת 250 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ליבת עסקיה של כאל, הכנסות מפעילות כרטיסי האשראי עלו ב-12.5%. בקופתה של כאל נותרו בסוף הרבעון, 688 מיליון שקל.

נזכיר כי אתמול חתמה החברה על הסכם עם בנק מזרחי-טפחות לחמש שנים, להנפקה משותפת של כרטיסי אשראי ממותגים תחת הלוגו "מזרחי טפחות". במסגרת ההסכם, ניתנה למזרחי טפחות, בניהולו של אלי יונס, אופציה לרכוש מכאל 10% (דילול מלא) ממניות החברה לפי נוסחה תלוית ביצועים. ל"גלובס" נודע כי לפי האופציה, שוויה של כאל נאמד ב-2.5 מיליארד שקל ומחושב לפי מכפיל 12 על הרווח השנתי.

בעז צ'צ'יק, מנכ"ל כאל, הגיב לגבי ההסכם: "זהו הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שיגדיל את כוחה של כאל בשוק כרטיסי האשראי. כאל תנהל עבור מזרחי טפחות את המעטפת השיווקית סביב הכרטיסים הממותגים ותיצוק תכנים ייחודיים לכרטיס הממותג".