לב לבייב מאמין ברוסיה

אחרי שמחק את השקעותיו בארה"ב, הבית בלונדון שומם והוא מבלה כמעט רק במוסקבה

קשה להאמין בזה, אבל אנחנו כבר השתכנענו שלב לבייב אכן הפסיק להתעניין בשווי המניה.

אי אפשר להסביר אחרת את התזמון הנוראי של הודעות החברה בשבוע שעבר:

  1. חתימה על מימוש נכסים בארה"ב בתקופה כל כך קשה.
  2. דיבידנד מרשים של 200 מיליון דולר.
  3. ואז, כאילו כדי לעצור את המומנטום - ההודעה ביום ה' על ההפסד הענק.

בלי שום קושי, יכלה החברה להפוך את סדר ההודעות, שהרי כולן פרי מהלך מתוכנן שלא הוחלט עליו ביום אחד, וכך להקדים את הבשורה הרעה לבשורה הטובה (הסדר הנכון מבחינת התדמית העסקית).

אחרי נפילה ב-90% משווי החברה מאז תחילת השנה, לב לבייב נותן לחברה לשייט בעצמה בשוק ההון מתוך ידיעה שהגלים בחוץ גם כך לא יותירו אותה יבשה. נכון להיום, הסערה בחוץ מגמדת כל הודעה, טובה או רעה.

אבל ביום שאחרי, כשתהיה משמעות להודעה של כל חברה וחברה וכשהשווי והתשואות ישמשו שוב מדד לנטילת הלוואות ולפיתוח החברה, תדאג אפריקה ישראל גם לעיתוי של כל הודעה.

מלונדון למוסקבה

לבייב אמנם עבר ללונדון בצעד מתוקשר, אבל את השבועות האחרונים הוא עושה כמעט אך ורק ברוסיה. הוא יודע שאפי פיתוח, הזרוע הרוסית של אפריקה ישראל, היא זו שתחרוץ את גורלה של החברה.

לכן ברוסיה לבייב כמעט ולא מחק אתמול דבר בשווי הנכסים והקרקעות של החברה, בעוד שבארה"ב הוא מנקה כעת כמעט לגמרי את השולחן. בבתו היקרה הוא לא נותן לאף אחד אחר לגעת, כשמנגד, גם הוא יודע, שההצלחות שלו באמריקה בשנים האחרונות נבעו בעיקר מעיתוי וממזל.

למזלם של לבייב ושל משקיעי החברה, את מירב הביצים הוא בחר להניח במדינה שאכן יש לו בה יתרון יחסי מובהק. הוא יודע לתפור עסקאות מול הרשויות ברוסיה, לסגור עסקאות קומבינציה מול גורמי ממשלה ופרטיים ולהביא שוכרים ורשתות לפרויקטים שהחברה עדיין בונה.

האם זה יספיק במדינה שנמצאת היום על פי תהום? לבייב כנראה לא יישן בלילות בגלל השאלה הזו. כי להבדיל ממצב ניירות הערך של אפריקה ישראל, רוסיה היא לב החברה.

נפתחה חזית בין אילי נדל"ן באמריקה

הבחירה "להקריב" את ארה"ב, וכמעט לאפס את הפוטנציאל של החברה במדינה, פותחת חזית מעניינת בין אילי הנדל"ן המקומיים.

רק השבוע בחר נוחי דנקנר להיתלות בשני מעריכי שווי אמריקניים כדי לשכנע אותנו שהמצב בארה"ב נפלא, ואילו לבייב מודיע שבקרוב ישחט את מאות מיליוני דולרים בשווי הנכסים של החברה במדינה.

המחלוקת בין שני הטייקונים לא מפתיעה במיוחד. לנוחי יש הרבה מה להפסיד בארה"ב, לאחר שההשקעה בלאס וגאס מאיימת להרוס לו את התדמית של האיש שידע מראש שהמשבר בא.

מנגד, לבייב חוטף על הראש כבר יותר משנה. במצבו הנוכחי, מדובר רק ביתרון לבוא עם גיליון חלק לסיבוב הבא.