פיליפס מפטרת 5% מעובדי חטיבת המוצרים הרפואיים; קיצוצים צפויים גם בישראל

מדובר על כ-1,600 עובדים מתוך 32 אלף עובדים בעולם ; על פי הערכות, גם הסניף של פיליפס בחיפה, המתמקד בעיקר במכשירי CT, יספוג את הקיצוצים ועשרות עובדים צפויים להיות מפוטרים

חברת פיליפס מפטרת 5% מעובדי חטיבת המוצרים הרפואיים שלה במסגרת תוכנית קיצוצי עלויות מואצת בתגובה להאטה הכלכלית בעולם. מדובר על כ-1,600 עובדים מתוך 32 אלף עובדים בעולם. כך מסר אתמול (שבת) ארנט יאן הסלינק, דובר פיליפס העולמית, הנמנית עם שלוש היצרניות המובילות בעולם בתחום הציוד לבתי חולים. על פי הערכות, גם הסניף המקומי של פיליפס בחיפה, המתמקד בעיקר במכשירי CT, יספוג את הקיצוצים ועשרות בודדות של עובדים צפויים להיות מפוטרים.

בחודש שעבר פרסמה פיליפס את תוצאות הרבעון השלישי וציינה כי תנקוט צעדים לשמור על הרווחיות בשלושת תחומי פעילותה. ארגונה מחדש של חטיבת המוצרים הרפואיים הוא אחד הצעדים הראשונים שנחשפו. פיליפס מבקשת בכך לשפר את שולי הרווח של החטיבה ולייעל את פעילויותיה, בייחוד בתחום מערכות ההדמייה. "הצמצום של 5% במספר העובדים נכלל בתוכניות שעליהן אנו עובדים", אישר הסלינק.

בחודש שעבר הודיעה פיליפס כי תבצע הפרשה בסך 50 מיליון אירו (63 מיליון דולר) בגין ארגונה מחדש של חטיבת המוצרים הרפואיים ברבעון הרביעי, אך הסלינק סירב לומר כמה מסכום זה יוקצה למימון סבב הפיטורים. יש לציין כי רק לפני כשנה פיליפס הצהירה כי היא רואה בחטיבת המוצרים הרפואיים שלה מקור צמיחה משמעותי והיא מתכוונת להרחיב אותה ולהשקיע בה. באוקטובר דיווחה פיליפס על רווח ליבה נמוך מאוד מהמצופה ברבעון השלישי והחמיצה את התחזיות. חלק מהצניחה ברווח מיוחס לביצועי חטיבת המוצרים הרפואיים, שמספר ההזמנות שקיבלה ירד בגלל משבר האשראי.

עדיין לא ברור אילו יחידות יפטרו עובדים, מה יהיה אופן ביצוע הפיטורים או איזה סוג עובדים יפוטרו. הסלינק אמר כי פיליפס תספק פרטים נוספים לגבי צעדי הארגון מחדש במקביל לפרסום תוצאות הרבעון הרביעי בינואר.