בלגן באינטרנט: באתרים ישראליים יש 300 גדלים שונים של באנרים

מנכ"ל מקאן דיגיטל, יוסי ארז: "ריבוי הגדלים יוצר הרבה עבודת סטודיו מיותרת, על חשבון כסף שיכול להיות מוזרם למדיה"

נושא מדידת הרייטינג באינטרנט עדיין תקוע. ל"גלובס" נודע כי ישיבה בנושא שאמורה היתה להתקיים שלשום (ב') בוטלה, וכנראה שיהיה עיכוב נוסף ביישום הנושא.

במקביל, מתברר כי בשוק האינטראקטיב הישראלי קיימת גם בעיה של סטנדרטיזציה. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי באתרים המקומיים קיימים כ-300 גדלי באנרים שונים, כאשר שני האתרים הפופולריים ביותר, וואלה ו-ynet, מובילים גם במספר הגדלים באתר, ובכל אחד מהם נוטרו כ-30 גדלים שונים של באנרים.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "אין ספק כי המגוון העצום של גדלי הבאנרים באתרים יוצר 'רעש' ופוגע לעיתים באסתטיקה של דף האינטרנט. עם זאת, ניתן להבחין כי ישנה מודעות מסוימת למצב הבעייתי, כפי שניתן לראות בחלק מהאתרים שעוצבו לאחרונה, בהם הופחת מספר גדלי הבאנרים בעשרות אחוזים".

יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגטל, טוען כי "הסטנדרט בעולם הוא גדלים של IAB (הארגון לפרסום אינטראקטיבי, נ"פ). מדובר בעשרה גדלים שונים, שכל האתרים מתיישרים לפיהם. בארץ התמונה שונה: דווקא ynet הם הראשונים שהרימו את הכפפה והעבירו את העמודים הפנימיים שלהם לגדלים אלה, ובקרוב גם את עמוד הבית. גם nrg נקטו צעד דומה. לצערי, אתרים אחרים מסכימים על החשיבות הטמונה בצעד כזה אבל זזים לאט מדי".

לדבריו, "הבעיה בריבוי הגדלים היא שהדבר יוצר הרבה עבודת סטודיו מיותרת, על חשבון כסף שיכול להיות מוזרם למדיה. בנוסף, לוקח יותר מדי זמן להעלות קמפיין לאוויר והדבר מעכב החדרה ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות להגשה ולמדידה של פרסום".

האחדת הגדלים באינטרנט הישראלי יכולה לסייע לכל הצדדים המעורבים - הן למשרדי האינטראקטיב, הן למפרסמים והן לאתרים עצמם. זאת בשל העובדה כי גדלים אחידים יפשטו את המדיום ויאפשרו בחינה טובה של תכנון וקנייה. בתקופות בהן מפרסמים מקטינים את היקפי הפרסום בכלי התקשורת ככלל, ובאינטרנט בפרט, האפשרות להשיג אפקטיביות גבוהה יותר הכרחית יותר מתמיד.