רענן דינור ועובד יחזקאל נחקרו בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת

החשוד המרכזי בפרשה הוא רה"מ אולמרט ; דינור, מנכ"ל משרד רה"מ, נחקר בחשד להפרת אמונים בביצוע מינויים אלה ; יחזקאל, מזכיר הממשלה, ששימש כעוזרו של אולמרט בעת שכיהן כשר התמ"ת, נחקר גם הוא בפרשה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, נחקר היום (ד') באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה (יאח"ה), בחשד לביצוע מינויים פוליטיים במשרד התמ"ת - וזאת במסגרת פרשת הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, שהחשוד העיקרי בה הוא ראש הממשלה, אהוד אולמרט.

דינור נחקר בחשד להפרת אמונים בביצוע מינויים אלה, בעת שכיהן כמנכ"ל משרד התמ"ת בשנים 2003-2006. אולמרט חשוד כי בתקופתו כשר התמ"ת נעשה שימוש ברשות "ככר פעולה למינויים משיקולים פוליטיים ובהליך לא תקין", בידי "בכירים בהנהלת משרד התמ"ת, כדי להיטיב עם מקורבים פוליטיים למפלגתו של אולמרט".

בימים האחרונים נחקר בפרשה מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, ששימש כעוזרו של אולמרט בעת שכיהן כשר התמ"ת. בחודש אוגוסט נחקר יחזקאל בחשד לעבירות של מירמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת מרכז ההשקעות. אחרי שתמוצה חקירתם של כל המעורבים בפרשה, ייחקר גם ראש הממשלה אולמרט עצמו, שעד כה נחקר רק ביחס לפרשות אחרות.

כזכור, פרשת הרשות לעסקים קטנים ובינוניים "כיכבה" בדו"ח המבקר, שחשף מינויים פוליטיים והתנהלות לקויה ברשות. במשרד המבקר התקבל מידע ה"מעיד לכאורה על מעורבות פוזיטיבית של אולמרט ומנכ"ל משרדו ומשרד התמ"ת לשעבר, רענן דינור, במינויים הפוליטיים ברשות". לדברי לינדשטראוס, בתקופת אולמרט ודינור שימשה הרשות "כר למינויים פוליטיים".