בג"ץ דן בשידור חי בעתירות נגד הליך מינוי נציב שירות המדינה • העתירות מופנות נגד החלטת הממשלה, לפיה הנציב הבא ימונה עפ"י הצעת רה"מ, ומינויו יאושר ע"י הוועדה המייעצת הבודקת רק את טוהר המידות • בעקבות הערות השופטים הודיע נציג הממשלה כי היא נכונה לתקן את ההחלטה כך שהוועדה המייעצת תבחן גם את שאלת הכשירות • השופטים הורו לממשלה להודיע עד 28.10 אם היא מוכנה לקבל החלטה אחרת לגבי אופן המינוי
עו"ד מאיר לוין, המשנה ליועמ"שית לעניינים כלכליים והאיש הכי משפיע על החקיקה הכלכלית בישראל, נחשב למשפטן זהיר • אך בכל הנוגע להתערבות פוליטית במינויים מקצועיים, הוא לא חוסך בביקורת • בראיון מיוחד לגלובס, לוין מדבר על העיכובים בהכנת התקציב, על הבעיות בשירות הציבורי, ולמה הוא סבור שהרגולטורים צריכים להיות יותר אגרסיביים
מסדרונות משרד התחבורה סערו לאחרונה בעקבות שלושה מכרזים מעוררי מחלוקת, ובמשרדי הממשלה תוהים האם האצת המינויים קשורה להערכות שימיה של הממשלה ספורים • משרד התחבורה: "כלל המינויים עוברים את ההליכים הנדרשים ואת אישורי הגורמים המשפטיים"
לאחר שמנהל רמ"י, ינקי קוינט, כינה בכנס את רשות המטרו "פיקציה בירוקרטית שאין לה תכלית, למעט סידור עבודה לחברים", בנת"ע משיבים אש: "נדהמנו מחוסר המתאם בין ההתבטאויות החמורות למציאות העובדתית. קוינט חוזר על רעיון הוצאת המטרו מנת"ע, ללא דיון מקצועי בנושא כה קריטי לעתיד המדינה"
קצת יותר משנה לאחר כניסתה השנייה של מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה כבר שולטים מקורביה במרבית חברות התשתית שתחת משרדה • מי הבכירים שעזבו, כיצד נבחרו מחליפיהם ולאן יוביל מכבש הלחצים המופעל בימים אלה על חברת נת"ע
מנהלת רשות החברות, מיכל רונזבוים, שלחה מכתב לשר לשיתוף פעולה אזורי הממונה עליה, דודי אמסלם • במכתב היא מלינה על כך שלמרות שהחברות הממשלתיות משנסות מותניים, השר ממשיך לעסוק בפוליטיקה ולסרב למנות דירקטורים לחברות הממשלתיות
מנהל האגף לתכנון ולמדידה ברשות לתחבורה ציבורית, ניר משה, הוא השלישי לעזוב מאז חזרה רגב למשרד התחבורה • בכירים בענף מייחסים את עזיבתו לתפקוד הרשות תחת מנהלה החדש
ועדת החקירה שבדקה את הסיבות לקריסת אולמי ורסאי התריעה לפני 20 שנה מפני כשל מערכתי בענף הבנייה, או 'מעגל שוטה' של בעיות שמניעות אחת את השנייה • זהו סיפורו של כל מחדל במדינה, קטן או קולוסלי כמו זה שפוקד אותנו, וחלק משיטה שמעדיפה תמיד שקט זמני
כמי שלקח חלק פעיל ומכריע בעיצוב נבחרת הדירקטורים, נוכחתי מקרוב שהשיטה לא חפה מבעיות • אולם הדרך לתקנה היא לא מתוך מאבקי כוח בלתי פוסקים ומדיניות של הכול או כלום, אלא באמצעות מנהיגות אחראית שתוביל להסכמות בין הצדדים הניצים
בג"ץ דן בפיטורי יו"ר הדואר מישאל וקנין ע"י השרים קרעי ואמסלם • הדואר ווקנין טוענים כי מדובר בהליך הדחה פוליטי ולא חוקי. מנגד, השרים קרעי ואמסלם טוענים כי וקנין כשל ניהולית, וכי המהלך מבוסס על שיקולים מקצועיים • עו"ד גיורא ארדינסט המייצג את העותרים: "חטאו של וקנין הוא שמונה ע"י יועז הנדל ושלא הסכים לנהל את החברה כמפעל ג'ובים למקורבים"
רוזנבוים פנתה לרה"מ: "אני קוראת לך להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור" • את הפנייה לנתניהו עשתה רוזנבוים בעקבות ראיון שעשה השר דוד אמסלם לכאן 11, בו הודה כי ניסה למנות את אלי אהרוני, "חברי הטוב, מ"פ שלי במילואים 30 שנה", לדירקטור בחברת חוצה ישראל
שרשרת המינויים הפוליטיים במשרד התחבורה משקפת את עמדות השרה רגב והממשלה, לפיהן: אין צורך בניסיון ובידע ומספיקה הקרבה הפוליטית • איפה היה הנציב בזמן שהמהלכים התרחשו, ומדוע החלשת מערכת המשפט היא דווקא סיבה לא לעזוב את שירות המדינה
חברי הממשלה ויתרו על כושר המיקוח שעילת הסבירות אפשרה להם מול הסחטנים הרבים
האם השופט נעם סולברג לא תומך בהחרגת מינויי ממשלה מעילת הסבירות? כדאי לקרוא בין השורות • המשרוקית של גלובס
מינויו של בן זקן אושר לאחר שלפני חצי שנה, כאשר הרכב ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה היה שונה - היא שללה את המינוי בשל חוסר ניסיונו בתחום • מדובר בצעד נוסף של השרה רגב בדרך להשתלטות על מוקדי הכוח במשרד התחבורה, שאנשיה מעורבים בנתיבי ישראל, ברכבת ישראל ובנמל אשדוד • שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי: "קוראת למבקר המדינה לבדוק לעומק את מה שקורה במשרד התחבורה"
מועמדותו של משה בן זקן, שכיהן כראש המטה של רגב, נבלמה בעבר על ידי נציבות שירות המדינה בשל חוסר ניסיון • כדי להכשיר את המינוי, רגב מינתה את בן זקן למ"מ המשנה למנכ"ל לכחצי שנה וכעת הביאה את האישור מחדש לנציבות • לפי גורמים בענף הוא כיהן כמנכ"ל בפועל כבר בעת שהיה בתפקיד המ"מ
בנימין נתניהובצלאל סמוטריץ'דוד אמסלםהליכודמינוי בכיריםמירי רגבמערכת המשפטמשה בן זקןמשרד התחבורהרשות החברות הממשלתיות