באופ"ק החליטו לדחות את ההחלטה על קיצוץ בתפוקת הנפט לדצמבר

(עדכון) שר הנפט של ערב הסעודית: "היגיון רב טמון בלנקוב ב-75 דולר כמחיר ההוגן של חבית נפט" ; הנפט ננעל אתמול במרחק 63% מרמת השיא ביולי

ארגון יצואניות הנפט (אופ"ק) דחה את ההחלטה האם לקצץ בקצב הפקת הנפט על מנת להדוף את הירידה במחירו לחודש הבא - כך נמסר היום (שבת) . זאת, במטרה להעניק שהות נוספת כדי לבדוק את יעילות הצעדים הקודמים שננקטו ושמטרתם למנוע צניחה של מחירי הנפט.

הפגישה שנערכה בין נציגי מדינות הארגון היום בקהיר בירת מצרים הכינה את הקרקע לפסגה באוראן, אלג'יריה, ב-17 בדצמבר. לדברי עלי אל-נעימי, השר לענייני נפט של היצואנית הגדולה בעולם אשר משמשת בפועל כמנהיגת הארגון, "נחליט על צעד תקיף לכשניפגש שם".

אופ"ק כולל 13 מדינות אשר מספקות למעלה מ-40% מצריכת הנפט העולמית. הארגון נפגש זו הפעם השלישית במטרה לשקול בקיצוץ קצב התפוקה - כדי ליצור ביקושים לזהב השחור מתוך מטרה שאלו יעלו את מחירו. ב-11 ביולי, נזכיר, נקבע שיאו של הנפט על 147.27 דולר לחבית - ובהשוואה ל-54.43 דולר בו ננעל המסחר בחוזים עתידיים למסירתו בינואר אתמול, מדובר בצניחה של 63%.

"היגיון רב טמון בלנקוב ב-75 דולר כמחיר ההוגן של חבית נפט, כיוון שרמה זו תאפשר השקעה", אמר אל נעימי לעיתונאים בקהיר. לדבריו, באופן אידיאלי, מלאי תעשיית הנפט אמור לספק 52 ימי ביקוש.

נשיא אופ"ק, חביב חליל, אמר כי יש להסיר חלק מהתפוקה מהשוק - כיוון שחברות הארגון אינן מוצאות קונים לכל התפוקה שלהן. "חלק מהמדינות לא מצליחות למכור את הנפט הגולמי", ציין והוסיף כי הביקוש לנפט ירד מהרמה לה ציפה לפני כחודש. "הן לא מוצאות קונים - שכן השוק מצוי במצב של אספקת-יתר".

[לאתר חוזים עתידיים]