רשת טיב טעם חותמת את הרבעון השלישי עם הפסד של 71.8 מיליון שקל

עיקר ההפסד נובע מהפרשה שהחברה ביצעה בשל ירידת ערך של נכסים לא פיננסיים במגזר הקמעונאות ; שווי החברה נשחק ב-35% ועומד על 287 מיליון שקל

רבעון קודר לטיב טעם : ההפרשה שנאלצה טיב טעם לבצע בגין ירידת שווי הרשת, הביאה את הרשת לחתום את הרבעון בהפסד של 71.84 מיליון שקל. מדובר בהפרשה בסך 45.3 מיליון שקל בגין ירידת ערך מוניטין והפרשה נוספת בסכום של 26.5 מיליון שקל בגין ירידת ערך של רכוש קבוע.

הערכה שערך גיזה זינגר אבן קובעת לטיב טעם הכרמל (החברה הכוללת את רשת החנויות ואת מפעלי הבשר) שווי של 287 מיליון שקל בלבד. מדובר בשווי הנמוך ב-35.7% משווי החברה שנקבע במארס 2007 על 446 מיליון שקל. גיזה אבן זינגר מסבירים את הערכת השווי הנמוכה בעליית הריבית במשק ובהרעה שחלה בסביבה העסקית של פעילות החברה.

ואולם, גם ללא ההפרשה, רשת טיב טעם הייתה חותמת את הרבעון באיזון תפעולי בלבד. היקף ההפרשה בדו"חות אינו משקף את כל ירידת ערך החברה כיוון שהיא נרשמה בעבר לפי שווי נמוך יותר ומאז בוצעו הפחתות מוניטין.

רשת טיב טעם מונה 32 חנויות בפריסה ארצית מתוכן 17 חנויות שכונתיות הפועלות תחת המותג in the city. בקרוב תחנוך הרשת סניף שכונתי נוסף בתל-אביב. מכירות הרשת רשמו ברבעון השלישי צמיחה של 10.2% והסתכמו ב-216 מיליון שקל, לעומת מכירות של 196 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי החברה, מקור העלייה במכירות הוא בפתיחת חנויות חדשות ובשינויים שנעשו במחירי המכירה של מוצרים מסוימים, וזאת בעקבות שינוים במחירי הרכישה של אותם מוצרים בעיתוי מכירות חגי חודש תשרי.

שיעור הרווח הגולמי של הרשת נשחק ל-30.5% והסתכם ב-66 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 32.6% ברבעון המקביל שהסתכם ב-64 מיליון שקל.

לדברי מנכ"ל קבוצת טיב טעם, אדו הלפט, הכוונה היא להאט את קצב התרחבות הרשת וב-2009 הרשת תחנוך סניף אחד בלבד תחת המותג טיב טעם. "ראשית, הרשת תפסה מספיק נפח וצריכה להתבסס על הקיים ושנית, זו תקופה שצריך לעשות בה השקעות בצורה יותר זהירה", הוא מסביר.

כלל הכנסות טיב טעם הכרמל, הכוללת מלבד רשת החנויות גם את מפעלי הבשר, רשמו ברבעון גידול של 11.2% והסתכמו ב-287 מיליון שקל, לעומת 258 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-20007. החברה סיימה את הרבעון עם הפסד תפעולי של 74.7 מיליון שקל ועם הפסד נקי של 81 מיליון שקל.