שתי רשתות המזון שיפתחו סניפים במתחם ביג פאשן בפתח תקווה הן טיב טעם וקרפור • המכרז פורסם עם מינימום של 85 שקל למ"ר, וגורמים מעריכים כי ההסכם עם שתי הרשתות נחתם בכ-20%-15% מעל סכום זה
חגי שלום, מנכ"ל ובעל השליטה של רשת הקמעונאות הלא־כשרה הגדולה בישראל, טוען כי קרפור לא באמת נכנסה לארץ: "כל הסיכון על אלקטרה" • בראיון לגלובס הוא מספר על פריצת הדרך שתכניס את טיב טעם לשוק המזון הכשר: "המכשול יהיה המחיר", ומדבר על התוכנית האסטרטגית החדשה של הרשת • וגם: האם טיב טעם צפויה להעלות מחירים לקראת החגים?
רשת טיב טעם משיקה לקראת החגים מועדון לקוחות חדש, המבוסס על תוכנית צבירה ופריקה של מטבעות דיגיטליים ליותר מחצי מיליון חברי המועדון הקיימים שלה • אירועים ומינויים
סיכום דוחות המחצית הראשונה של רשתות המזון מצביעים על שינויים ועל אסטרטגיית הצמיחה • בשופרסל רואים ירידה בהזמנות באונליין, ברמי לוי התרחשה טעות חשבונאית של מיליוני שקלים, ובוויקטורי קוטעים את התוכנית בת"א • איפה בכל זאת הן בלטו לטובה?
הזמנות האונליין רושמות יציבות בהשוואה לחודש הקודם, אך השפעות יוקר המחיה ניכרות בחיפוש אחר מבצעים • לצד שימוש גובר באפליקציית תן ביס לטובת רכישות פיזיות בקמעונאיות מזון, נרשמו הזמנות לקיץ בוויזאייר • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ
רשת טיב טעם תייצר עבור Vgarden סדרת מוצרים תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבון אפונה • וגם: קבוצת גיוס ההמונים Headstart מקימה יחד עם עו"ד לין שטיינר את חברת PUBLIX, שתלווה חברות וסטארט-אפים בתהליכי גיבוש אסטרטגיה • אירועים ומינויים
שרון שיין, סמנכ"לית משאבי אנוש בטיב טעם, מסבירה מדוע אין לעובדי המטה בחברה אפשרות לעבודה היברידית, מספרת על הקשיים בגיוס עובדים ומגלה איך הצליחה להימנע מפיטורים אחרי מגפת הקורונה: "חסכנו במקומות אחרים"
השנה החולפת התאפיינה במאבק הציבורי נגד ההתייקרויות בשוק המזון, שינויים בחלק מהנהלות הקמעונאיות והיערכות לקראת כניסת הרשתות הבינלאומיות קרפור וספאר • איך תיראה השנה הקרובה של שופרסל, יינות ביתן, רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף וטיב טעם • לפי תחזית שירה אחיעז מ-IBI, הנתח של המותג הפרטי יגדל, יותר רשתות יפזלו לכיוון הפארם והסטוק, ותורחב הפעילות בשוק המוסדי
שופרסל עובדת על תוכנית התייעלות, יינות ביתן מחכה לקרפור, יוחננוף משקיעה בנדל"ן מניב, בוויקטורי מאמינים בטכנולוגיות, ובטיב טעם בונים על הסניפים העירוניים • קמעונאיות המזון הגדולות בישראל סוגרות את הרבעון השלישי של השנה בצל מאבק המחירים מול הספקיות, מחזקות את המותג הפרטי ומתכוננות ל־2023
להתרוקנות מדפי הסופרמרקטים בשבועות האחרונים בעקבות מאבקי הקמעונאיות והספקים, יש השפעה על תחושות הקונים גם מעבר לחוסר הפיזי • איך מתכננים נכון את המעברים והתאורה, היכן נקודות הדמיון לתכנון קזינו, והאם הצבעוניות המגוונת באמת טובה למכירות
מתחילת השנה נפלו מניות הרשתות בתחומי המזון, האופנה והמוצרים לבית בעשרות אחוזים • בין הסיבות: זינוק בהוצאות והתפכחות מבוננזת הקורונה • רוסאריו: "לקצב האינפלציה יש השלכות על הרשתות, מאחר שעליית מחירים תפגע קודם כל בצריכה"
בהשקעה של כ־10 מיליון שקל, טיב טעם תשדרג ותחדש כ-20 סניפים עירוניים כדי להתמודד עם התחרות • סמנכ"ל הסחר יוסי שליו: "התחרות הזו טובה לצרכן, אבל עודף שטחי מסחר בסופו של דבר יפגע בכולם. בטווח של השנתיים־שלוש הקרובות הגופים החזקים והרשתות המסודרות יישארו, אבל הטרמפיסטים שהגיעו ייעלמו"
הרשת רשמה ירידה של 7.5% בהכנסות הרבעון, שהסתכמו בכ-370 מיליון שקל לעומת כ-400 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • הרווח הנקי ירד ב-33% ועומד על 11.6 מיליון שקל • מועדון הלקוחות גדל בכ-30%
הרווח התפעולי של טיב טעם בשנת 2021 הסתכם בכ-112 מיליון שקל ובשיעור של כ-7.1% מההכנסות • הצמיחה של הרשת באה לידי ביטוי גם במועדון הלקוחות שלה שכולל 428 אלף חברים, עלייה של 28% בהשוואה ל-2020
על רקע המשבר בין רוסיה לאוקראינה, סביר להניח כי אם המצב יימשך, צפויים עיכובים באספקת מוצרים לישראל, כגון תבואה, משקאות חריפים וביצים • לפי יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר של רשת טיב טעם, משרד החקלאות יצטרך לתת מענה וחלופות אחרות
התוצאות העסקיות של רשתות הסופרמרקטים הנסחרות בבורסה בתל אביב מלמדות כי הללו הסתגלו במהירות לתקופה של אחרי המגפה, שבה נהנו מביקושי שיא • המשך ההתרחבות בעסקיהם הוביל לשיפור ברווחיהן גם מבלי להעלות מחירים לצרכן • אי.בי.אי: "אם מחירי ההובלה ימשיכו לעלות, עליות המחירים יגיעו"
דוחות כספייםאירועים ומינוייםחגי שלוםיוחננוףקמעונאותקרפוררמי לוירשת ויקטורירשתות שיווקשופרסל