טיב טעם חשפה כנופיית עובדים שגנבה סחורה בעשרות מיליוני שקלים ומכרה אותה לבעלי חנויות

שני מחסנאים העמיסו על משאית חלוקה מדי יום מוצרים גנובים בעשרות אלפי שקלים, שאותם העבירו לשותפיהם לגניבה ; כמה מהעובדים ומעורבים נוספים נעצרו ; החברה הגישה נגדם תביעה בסך 2.5 מיליון שקל

רשת טיב טעם טוענת כי חשפה כנופיית עובדים שגנבה ממנה סחורה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, במשך תקופה ארוכה, ומכרה אותה לצדדים שלישיים. המשטרה עצרה הבוקר (ב') כמה מהעובדים וממעורבים נוספים החשודים במעשים.

החטיבה התעשייתית בקבוצת טיב טעם ("טיב טעם הכרמל תעשיות") הגישה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד העובדים והמעורבים האחרים לטענתה. בתביעה, שהוגשה על-ידי עו"ד פז רימר ממשרד רימר-ארנון-פלדה, נטען כי חברי "הכנופייה" הם מנהל הפצה, מחסנאים ונהגים. שותפיהם, כך נטען, היו בוריס טורוק, הבעלים של "בית הבשר - אטליז בוריס" באשדוד ושל שני בתי קירור בעיר; חברת "פרימיום קלאס" מקריית-ביאליק, המוכרת בסיטונות סלטים ושימורים, ואחרים.

טיב טעם טוענת כי בספירות המלאי התגלה חוסר במלאים, בעיקר של חומרי-גלם, בהיקף של מיליוני שקלים. אולם במוצרים המוגמרים היה חוסר מינורי, שיוחס לפחת. רק באוקטובר האחרון נפתרה התעלומה, לאחר שגולם אלמוני מסר לה מידע אודות הכנופייה ומעשיה. אותו גורם אף מסר לה קלטות וידאו ובהן תיעוד של המעשים.

שיטת הגניבה, כך נטען, היתה מתוחכמת: שני המחסנאים נהגו להעמיס מידי יום על משאית החלוקה מוצרים גנובים בעשרות אלפי שקלים, אותם העבירו לשותפיהם. נהג המשאית נהג לפרוק אותה לפני היציאה לקו החלוקה, בתואנה שהוא מעדיף סידור אחר של המשטחים, שהוא "פרודוקטיבי יותר", ומקל על החלוקה ללקוחות בהתאם לסדר בקו.

שני המחסנאים נהגו לבצע פעולות הסחה, וכך הועמסו על המשאית משטחים נוספים ובהם הסחורה הגנובה. הסחורה הגנובה נפרקה בבניין "גב ים" בהרצליה, שם המתינו יתר חברי הכנופייה, שהעמיסו אותה על משאית אחרת. העברת הסחורה נעשית בתוך חניון מקורה, כדי לחמוק ממכשירי ה-GPS שבמשאיות טיב טעם.

מכירה ב"שחור"

לטענת הרשת, חלק מהמוצרים הגנובים נמכרו ב"שחור" ל"פרימיום קלאס", אחרים נמכרו לבעל האטליז באשדוד, כשכל המעורבים ב"קומבינה" מתחלקים ברווחים. מדובר ב-30 עד 80 קרטונים של מוצרים קפואים וטריים לסוגיהם, מוצרים תרמיים, דגים, פירות ים ועוד.

באופן חריג, מינה השופט יצחק עמית במעמד צד אחד את עו"ד פז רימז ככונס נכסים זמני על הרכבים וכן על מחסני הקירור באשדוד, שעל-פי החשד שימשו את הכנופייה. כן הוא הוסמך לתפוס ציוד, מלאי וכספות המצויים שם ולמכור את הסחורה שעלולה להתקלקל (מוצרי מזון טריים וכו'). כן הוטל עיקול על נכסי הנתבעים בגובה סכום התביעה. (ת"א 95-12-08).