הנק גרינברג: לתת ל-AIG סיוע לפי המודל של סיטיגרופ

המנכ"ל לשעבר הסביר במאמר שהתפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ערבות ממשלתית תאפשר את פירעונו של חלק גדול מההון שהשיגה AIG במסגרת קו האשראי הפדרלי, וכתוצאה מכך יוזרם הכסף לנקודות אחרות במערכת הפיננסית

הממשל צריך לספק ערבות פדרלית שתענה על צורכי חברת הביטוח AIG בכל הנוגע לערבויות צד שלישי. כך טוען המנכ"ל לשעבר של החברה, מוריס הנק גרינברג.

במאמר שהתפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל" כתב גרינברג כי מרבית הסיוע הממשלתי ש-AIG קיבלה עד כה שימש לערבויות. המנכ"ל לשעבר הסביר במאמרו כי ערבות ממשלתית תאפשר את פירעונו של חלק גדול מההון שהשיגה AIG במסגרת קו האשראי הפדרלי, וכתוצאה מכך יוזרם הכסף לנקודות אחרות במערכת הפיננסית, מבלי שמשלם המסים האמריקני יספוג הפסד כלשהו.

הממשל מספק ערבויות מסוג זה לסיטיגרופ , הוסיף גרינברג, ויש ליישם את אותו עיקרון גם ביחס ל-AIG. הממשל הציל את קבוצת הבנקאות סיטיגרופ כאשר הסכים ליטול על עצמו את מרבית ההפסדים שיספוג הבנק מתיק הנכסים עתירי הסיכון שלו, ששוויו הכולל 306 מיליארד דולר, וכן להזרים הון חדש לבנק.

בחודש שעבר צמצם הממשל את היקפו של קו אשראי שהוא נתן ל-AIG מ-85 מיליארד דולר ל-60 מיליארד דולר ובמקביל הפחית את הריבית שהחברה נדרשת לשלם על ההלוואות.

למרות זאת, תשלומי הריבית עדיין נוגסים נתח גדול למדי מהונה של AIG, לטענת גרינברג, המצב הזה מעמיד בסכנה את הסיכוי שמשלמי המסים יקבלו בחזרה את כספם. לדעתו, תנאי הסיוע הממשלתי "גורמים למעשה לפירוקה של החברה".