בהמלצת ביהמ"ש: נדחו שתי התביעות הייצוגית נגד גאידמק בגין ביטול עסקת טיב טעם

בתביעות שהוגשו לפני כשנה נטען כי גאידמק הטעה את המשקיעים כשהודיע כי הוא רוכש את השליטה ברשת טיב טעם, ובכך הקפיץ את מחיר המניה - אך כעבור זמן קצר חזר בו במפתיע מכוונתו זו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה שתי בקשות לאישור תביעות ייצוגיות נגד ארקדי גאידמק, שהגישו בעלי המניות מקרב הציבור ובעלי האופציות בטיב טעם .

בתביעות שהוגשו לפני כשנה נטען כי גאידמק הטעה את המשקיעים כשהודיע כי הוא רוכש את השליטה ברשת טיב טעם, ובכך הקפיץ את מחיר המניה - אך כעבור זמן קצר חזר בו במפתיע מכוונתו זו.

בדיון שהתקיים היום (ד') הציעה השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן לצדדים כי התביעות יידחו מבלי שהתובעים יחויבו בהוצאות, וזאת "משיקולים של המסחר בשוק ההון והחשיבות של דו"חות מיידיים לרשות ניירות ערך".

עו"ד רם כספי, שייצג את גאידמק יחד עם עוה"ד גד טיכו ודורון טאובמן ממשרדו, אמר כי אם התביעה תידחה היום - הם יסכימו לוותר על החיוב בהוצאות.

עו"ד אייל כהן, שייצג את התובע בעל האופציות, וכן עוה"ד עמית מנור ויוקי שמש, שייצגו בעל מניות, הסכימו אף הם כי התביעות והבקשות לאשרן כייצוגיות יימחקו.

אולם, השופטת אגמון-גונן דחתה את התביעות ולא הסתפקה במחיקתן, משום שקבעה כי "אין מקום שתובענה זו תוגש בפני מותב אחר". (ת.א. 1972/07, 2131/07).