תקציב הרשות השנייה יקוצץ בכ-15% - יעמוד על כ-60 מיליון שקל

התכנון המקורי של ועדת הכספים של הרשות היה לקצץ 20%-25% מהתקציב ; ההכרעה הסופית בעניין תתקבל ביום חמישי ; הקיצוץ בתקציב הרשות מתבקש לאור הקיצוצים שעוברים עתה כל הגורמים המפוקחים על-ידה

מסתמן: תקציב הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לשנת 2009 יקוצץ בכ-15% ויעמוד על 60 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". בימים אלה עוסקים ברשות השנייה בגיבוש סופי של התקציב וסעיפיו, אשר צפויים לבוא לאישור ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה כבר ביום חמישי הקרוב.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני שבועיים, ועדת הכספים של המועצה דרשה מהנהלת הרשות לבצע קיצוץ של 20%-25% בתקציב לשנת 2009. יחד עם זאת, כפי שזה נראה כעת, התקציב יקוצץ בכ-15% בלבד - מ-69.7 מיליון שקל בשנת 2008 ל-60 מיליון שקל בשנת 2009.

בישיבה לא רשמית שקיימה ועדת הכספים לפני כשבועיים נאמר כי הקיצוץ יתאפשר עם ביצוע שינוי ארגוני ברשות.

במהלך 3 השנים האחרונות נערך קיצוץ קבוע בתקציב הרשות השנייה אשר ממומן על-ידי זכייני הערוצים המסחריים 2 ו-10, כמו גם על-ידי תחנות הרדיו האזורי. בשנת 2006 עמד תקציב הרשות על כ-87 מיליון שקל. תקציב הרשות השנייה בשנת 2008 מחולק כך ש-30 מיליון שקל מיועדים להפצת השידורים, כ-15 מיליון שקל מוקצים לשכר, כ-8 מיליון שקל להפקות הרשות, כ-10 מיליון שקל למדרוג ומנהלות ו-7 מיליון שקל לפרויקטים מיוחדים.

הקיצוץ הנוכחי בתקציב הרשות השנייה הוא צעד מתבקש לאור הקיצוצים המאסיביים שעוברים עתה כל הגורמים המפוקחים על-ידי הרשות השנייה, ובהם הערוצים המסחריים ותחנות הרדיו האזוריות - כאשר רובם כבר הודיעו על קיצוץ בשכר עובדיהם, כמו גם בהפקות המתוכננות. בנוסף, במהלך השנה האחרונה הופעל לחץ על הרשות השנייה בעניין קיצוץ בתקציבה - דבר שיקל על הזכיינים אשר הביעו מורת רוח מגובה התקציב.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "מבנה הצעת התקציב ל-2009 מכיל בתוכו תהליכי התייעלות, אך יאפשר לרשות לעמוד במשימותיה. הנתונים הנוספים יפורסו לאחר אישור התקציב".