חברת Gilead הגישה תביעת הפרת פטנט נגד טבע: "הפרה פטנטים על תרופה לאיידס"

התביעה באה בעקבות בקשה לאישור של תרופה גנרית של טבע לתרופת המקור Truvada של Gilead, המיועדת לטיפול בחולי איידס בוגרים ; מכירות התרופה עלו ברבעון האחרון ב-34% ל-549 מיליון דולר

חברת התרופות Gilead Sciences , הודיעה ביום שישי כי הגישה תביעה נגד חברת טבע בגין הפרת זכויות פטנטים. בתביעה שהוגשה לבית המשפט בניו יורק טוענת חברת ג'יליד כי טבע הפרה שני פטנטים המיוחסים למרכיב האמטרוקיטבין שאוניברסיטת אמורי העניקה לחברה את זכויות הפטנט שלו ל-Gilead.

האמטרוקטיבין הוא אחד המרכיבים בתרופת ה-Truvada של החברה לטיפול בנשאי וחולי איידס מבוגרים. מכירות התרופה עלו ברבעון האחרון ב-34% לעומת הרבעון המקביל ל-549 מיליון דולר.

התביעה הוגשה בעקבות בקשתה של טבע לייצור של תרופה גנרית שתשמש כתחליף ל-Truvada של ג'יליד. זאת לפני תאריך פקיעת הפטנטים שיש לחברה על תרופת המקור. בגיליד אמרו כי הם משונעים בתקפות הפטנטים לתרופה שמוגנת על ידי 10 פטנטים, לדברי החברה כל הפטנטים חייבים לפוג לפני התחלה של ייצור תרופה גנרית לתרופת המקור.

בסוף חודש אוגוסט, הכריזה Gilead על הורדה של 12% המחיר תרופת ה-Truvada למחיר של 26.25 דולר למנה חודשית של התרופה. התרופה משלבת שני מרכיבים פעילים כשהראשון הוא האמטרוקיטבין והשני הוא tenofovir disoproxil. הורדת המחירים התאפשרה הודות למפעל חדש שהקימה החברה באיי הבהמה אשר מייצר את המרכיבים בעלות מופחתת.