מז'רום קרביאל ועד ברנרד מאדוף: השערוריות הפיננסיות המפורסמות שזיעזעו את וול סטריט

משקיעים בעולם מיהרו ביום ו' להעריך נזקים אפשריים מהפרשה, שעשויה להפוך להונאה הגדולה בתולדות וול סטריט - הונאה בעשרות מיליארדי דולרים שיזם לכאורה ברנרד מאדוף, מנהל השקעות ידוע ובעבר יו"ר בורסת נאסד"ק

משקיעים בעולם מיהרו ביום ו' להעריך נזקים אפשריים מהפרשה, שעשויה להפוך להונאה הגדולה בתולדות וול סטריט - הונאה בעשרות מיליארדי דולרים שיזם לכאורה ברנרד מאדוף, מנהל השקעות ידוע ובעבר יו"ר בורסת נאסד"ק. להלן רשימה של שערוריות פיננסיות נוספות שזיעזעו את וול סטריט בשנים האחרונות.

אוקטובר 2008

מגייס התרומות הדמוקרט נורמן הסו הואשם ע"י ה-SEC בניהול "תוכנית פונזי" בהיקף 60 מיליון דולר, פרשה שאילצה את המועמדת הילארי קלינטון להחזיר לתורמים 850,000 דולר בשנה שעברה.

יוני 2008

אניל אנאנד, לשעבר סמנכ"ל כספים בחברת אלייד דילס, נדרש לשלם פיצויים בסך 683.6 מיליון דולר על חלקו במזימת פונזי בינלאומית, שהסבה הפסדים לכ-20 בנקים ברחבי העולם, ביניהם ג'יי.פי. מורגן.

מאי 2008

לו פרלמן, האמרגן שהשיק את להקות הבנים בקסטריט בויז ו-'N Sync , נידון ל-25 שנות מאסר על הונאת משקיעים ובנקים בסך של 300 מיליון דולר. פרלמן שכנע בנקים ויחידים להשקיע בשתי חברות שהיו קיימות רק על הנייר, כשהוא מציג בפניהם דו"חות כספיים מזויפים.

ינואר 2008

הבנק השני בגודלו בצרפת, סוסייטה ז'נרל, טוען שהונאה של סוחר יחיד הסבה לו הפסד בסך 4.9 מיליארד אירו. ז'רום קרביאל, סוחר זוטר, נעצר, שוחרר וניצב בפני האשמות שהוא הסב לבנק הפסד של מיליארדי אירו.

נובמבר 2007

ג'יימס מרקז, מייסד משותף של קרן הגידור בייהו גרופ, ביחד עם סמיואל ישראל השלישי שגם הוא נעצר בינתיים, הונה משקיעים בסך של יותר מ-10 מיליון דולר. מרקז הודה שבשנים 1996-2001 הוא אמר למשקיעים שהקרנות רושמות רווחים גבוהים, למרות שהן הפסידו ללא הפסקה. בקיץ 2008 זייף ישראל את מותו כביכול וניסה להימלט מארה"ב לפני שנעצר כעבור כמה ימים.

מארס/אפריל 2006

קרן הגידור אמרנת והסוחר הראשי שלה, בריאן הנטר, צברו הפסד בסך 6.4 מיליארד דולר מחוזי גז טבעי לפני שהקרן נסגרה ב-2006.

ספטמבר 2003

היזם ריד סלטקין, שמימן בין היתר את חברת שירות האינטרנט ארת'לינק, נידון ל-14 שנות מאסר על חליבת מאות מיליוני דולר ממשקיעים. הוא הציג את עצמו כמנהל כספים ממולח שביצועיו עוקפים את אלו של השוק, אך התביעה טענה שהוא ניהל למעשה תוכנית פונזי. בית המשפט הורה לו להחזיר ללקוחות פיצויים בסך יותר מ-240 מיליון דולר.

פברואר 2002

עובדים באנרון מדווחים לסוכנויות ידיעות על קומת מסחר פיקטיבית שחברת האנרגיה הקימה ב-1998 כדי להרשים אנליסטים בוול סטריט. אנרון הוציאה כחצי מיליון דולר כדי לצייד את הקומה במסכי ענק, מחשבים וטלפונים, וכמובן דסקים ומחיצות כדי לגרום לה להיראות כמו מרכז עצבים של "שירותי האנרגיה של אנרון". החטיבה הזו החלה את פעילותה האמיתית רק כמה שבועות מאוחר יותר.

ספטמבר 2001

מריל לינץ' פיטרה שני בכירים בשל העדר פיקוח על סוחר מט"ח שהיטה רווחים ממסחר במט"ח ללקוחות מועדפים, והותיר את הבנק עם הפסד של 10 מיליון דולר.

פברואר 1995

אחד מבנקי ההשקעות הוותיקים והמכובדים בבריטניה, ברינגס, קורס אחרי שסוחר חוזים יחיד בסינגפור, ניק ליסון, מפסיד 1.4 מיליארד דולר בעסקת נגזרים ללא אישור. ליסון נכלא בסינגפור. ברינגס נמכר ל-ING ההולנדי תמורת ליש"ט אחת.