"רדיו ירושלים" לא מוותר: עתר נגד זכיית "רדיו הבירה" במכרז הרדיו האזורי בירושלים

בעתירה מצביע "רדיו ירושלים" על התנהלות שערורייתית לכאורה של המכרז ועל אי-עמידה של "רדיו הבירה" בתנאי הסף במכרז ; עוד נטען כי יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, היתה נחושה להעניק את הזיכיון ל"רדיו הבירה"

חודש וחצי לאחר החלטת הרשות השנייה בדבר זכייתה של קבוצת "רדיו הבירה" במכרז הרדיו על אזור הזיכיון של ירושלים, הגישה קבוצת "רדיו ירושלים" עתירה לביטול מכרז.

בעתירה מנהלית שהוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים טוען "רדיו ירושלים" כי יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, היתה נחושה להעניק את הזיכיון ל"רדיו הבירה". יש לזכור כי דאבוש פסלה את עצמה מלהכריע במכרז לאחר שהיתה נגועה בניגוד עניינים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי ותמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר-פילוסוף, מצביע "רדיו ירושלים" על התנהלות שערורייתית לכאורה של המכרז ועל אי-עמידה של קבוצת "רדיו הבירה" בתנאי הסף להתמודדות במכרז.

"המכרז נשוא עתירה זו התנהל בצורה שערורייתית והוטה כבר מתחילת הדרך לטובת 'רדיו הבירה'. נורית דאבוש, 'נזכרה' לפסול עצמה בשל ניגוד עניינים (שעליו ידעה מראש) רק בשלבים מאוחרים של המכרז", נכתב בעתירה.

עוד נכתב בעתירה כי "דאבוש היתה נחושה להעניק את הזכייה במכרז ל'רדיו הבירה'. עד הפסילה היא ניהלה ישיבות של מועצת הרשות השנייה שעסקו במכרז, מבלי לגלות כי היא נגועה בניגוד עניינים בשל קשריה עם משה שלונסקי (יו"ר דירקטוריון 'רדיו הבירה'), עם שי נשר (בעל השליטה בחברה שהיא בעלת מניות ב'רדיו הבירה'), ועם מישאל ועקנין (בעל שליטה בחברה שהיא בעלת מניות ב'רדיו הבירה')".

יש לזכור כי דאבוש השתתפה במכרז על אזור הזיכיון בו זכתה קבוצת "רדיוס", על אף שבאזור זה השתתפה גם קבוצת "רדיו הבירה". יש לציין כי משה שלונסקי - שבגין יחסיה של דאבוש עימו היא פסלה עצמה מלהשתתף במכרז רדיו ירושלים - לא היה מעורב במכרז על אזור הזיכיון של "רדיוס". ההחלטה של דאבוש לפסול את עצמה מלהשתתף במכרז על אזור הזיכיון של ירושלים נבעה מהעובדה כי שלונסקי הצטרף השנה לסגל ההוראה במכללת עמק-יזרעאל, שם מלמדת דאבוש מזה כ-6 שנים.

מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות לומדת את העתירה".