הרמאי הכי גדול בעולם

שפילברג, שהפסיד אצלו בגדול, יביים את הסרט על מיידוף

"לא יכול להיות, בן אדם מכובד" - נדהם חבר "הגשש החיוור" כשלקוח הצמרת האינטליגנטי בעל מבטא הונגרי, התברר כמחפש ספרי פורנוגרפיה ופדופיליה (במערכון "ספרים רבותי ספרים"). זה בדיוק מה שהיה ברנרד מיידוף. ג'נטלמן מכובד. ריספקטאבל. היי-קלאס. שרמנטי, נעים הליכות, מוקפד לבוש, ציפורניים, תסרוקת שובבה-משהו משוכה לאחור, קצת צבע לעיצוב האישיות, חליפות נכונות, עניבות אופנתיות, משקפי מעצבים. פאלם ביץ' בחורף, לונג-איילנד בקיץ, פארק אווניו במשך השבוע. גולף, וכושר בקאנטרי קלאב הכי נכון (אתרי איסוף הקליינטים הגדולים באמריקה), יאכטה, אשת חיל, רות - תזונאית כשרת מטבח, חתונות נכונות, בנים בעסק של אבא'לה. מקצוען מובהק ומוכח, יו"ר נאסד"ק, אבי המסחר האלקטרוני, יועץ ל-SEC לרגולציה. אמירות ציבוריות נכונות ("בסביבה הרגולטורית של ימינו, אי אפשר למעשה להפר את החוקים, אבל ייתכן שתתבצע הפרה בלי שהיא תתגלה, אלא לאחר פרק זמן ממושך", אמירה מלפני שנה). החלום האמריקני הגדול.

לצדו היו השמות הכי הכי, כולם צמרת, בכל תחום. גם פילנתרופ יהודי חם, רחב לב ומלא חמלה, כוכב אירועי התרמה (עוד משהו שכל כולו איסוף קשרים, נגישות וקליינטורה), חינוך יהודי, בריאות לזקנים, עולים, ספר הספרים, עניים, מסכנים. הדסה, ישיבה יוניברסיטי, ג'וינט, יד שרה.

מיידוף הוא בדיוק כמו שצריך. Comme Il Faut, כמאמר הצרפתים. "ברני" שלנו מצא-בנה-ייסד את הנוסחה האולטימטיבית לרמאי צמרת. ואז כשנוסף לו היתרון הסופי: הגיל הקשיש האחראי עם האמירה "יש לי מספיק, בורוך השם, כמה סטייקים צריך בן אדם בארוחה באיסט המפטון, אני עושה הכול בשבילכם, שיהיה לכם כסף על בטוח", הוא יכול היה לסגור על התואר הרמאי הכי גדול בעולם. לא פונזי ולא שמונזי. ברני מיידוף.

לעולם, מהיום והלאה, בלקסיקונים, אוניברסיטאות וספרי שיאים, יהיה זה שרימה בהכי ענק, 50 מיליארד דולר, ולאורך שנים, את שועי ההצלחה והכסף האמריקנים, הוא עבד בעיניים על גדולים מאוד, מומחים גדולים, מקצועני צמרת, ציניקנים, חשדנים, מצוידים בצוותי בדיקה, אנליזה ופיקוח ברמות הכי גבוהות, כאלה שנדמה להם שראו הכול, שמעו הכל, הרוויחו הכול.

היתוש הקטן שהתחבא במיטת האפיריון של ברני ורותי בטח שמע אותו מתפוצץ מצחוק לילה לילה. איך ייתכן שהמטומטמים האלה, חלקם הגדול מנהל ומוביל את עסקי העולם, מאמינים לסיפורים שלי. איך החכמים המקצוענים האלה לא שואלים איך ייתכן שאני, בשפל ובגאות, בבועה ופיצוצה, מבטיח ומקיים גם השקעה חסרת סיכון וגם תשואות של עשרות אחוזים שנה אחר שנה. קבוע? איך ייתכן שהאווילים ברשות ניירות ערך, ששנים קיבלו מכתבים ומידע שהמלך עירום ועריה, לא העזו בכלל להתקרב אליי. ראו חליפה, תארים ושמות ונבהלו. דפוקים חלשים וחסרי אחריות שכמותם, הרי אני והחברים שלי שמנו אותם שם כדי לשמור על העולם.

כולם נפלו למארג המשי שתפרתי. רגולטור אחר רגולטור, שנה אחר שנה, חוקר אחר חוקר, לא העזו להתקרב לברנרד מיידוף. בן אדם מכובד.

ברני בן ה-70, עם החיוך הממזרי, יורד מבמת הרמאים הגדולה ועולה על במת המשפט. האם יבחר להיות שמשון הגיבור ויפיל יחד איתו את אלה שעזרו לו? האם יבחר להודות, לסגור עניינים עם עשרות החוקרים הנדהמים מהאף-בי-אי, לארוז את חלוק המשי ולעבור לחדר בבית הסוהר הגבוה לצווארון לבן? התנאים יהיו סבירים, הרי הוא קשיש, יכתוב את ספר המרמה הגדול, אולי יסגור עם סיימון אנד שוסטר. שפילברג, שהפסיד אצלו בגדול, יביים את הסרט.

stella-k@globes.co.il