גם קרנות המחקר של איכילוב, ארגון הדסה ומכון ויצמן בין הנפגעים

להונאת הענק של מיידוף עלולה להיות השפעה קשה גם על מחקרים רפואיים שנעשים כיום בישראל, זאת בשל קריסתן של קרנות תמיכה כמו קרן ישעיהו הורוויץ וקרן צ'ייס, שהשקיעו את כל כספן בחברה של מיידוף

להונאת הענק של מיידוף עלולה להיות השפעה קשה גם על מחקרים רפואיים שנעשים כיום בישראל, זאת בשל קריסתן של קרנות תמיכה כמו קרן ישעיהו הורוויץ וקרן צ'ייס, שהשקיעו את כל כספן בחברה של מיידוף.

ל"גלובס" נודע כי בית החולים איכילוב בתל אביב "איבד" כ-15-20 אלף דולר שאמורים היו לעמוד לרשותו לצורכי מחקר, תרומה מקרן ישעיהו הורוויץ. איכילוב הספיק לממש רק מחצית מן המענק שאמור היה לעמוד לרשותו. מענק זה מיועד למחקר שמתנהל בימים אלה, ועל כן באיכילוב ייאלצו לגייס את הסכום הנדרש ממקור אחר.

מענק אחר מקרן הורוויץ, בסכום משמעותי יותר, כבר מומש במלואו על-ידי בית החולים, ובאיכילוב מציינים כי הם "לא נוהגים לשים את הביצים בסל אחד", כי התרומות למחקרים שמתנהלים בבית החולים מגיעות ממגוון של מקורות.

קרן ישעיהו הורוויץ תרמה רבות גם למכון ויצמן, אולם במכון טוענים כי אין מחקרים שמתנהלים כיום על בסיס הבטחה כספית מן הקרן. יחד עם זאת, במכון מודים כי כפי שזכו בעבר לתרומות מן הקרן, בהחלט היתה להם תקווה לזכות למענקים גם בעתיד.

מוקדם יותר היום פורסם כי גם בתי החולים הדסה בירושלים ושיבא במרכז, נתמכו על ידי הקרן. גם אם מוסדות רפואיים ומוסדות להשכלה גבוהה יכולים לגייס תרומות ממקורות אחרים, חברות תרופות למשל, כל הגורמים הנוגעים בדבר מודים כי המשבר הכלכלי צפוי להקשות מאוד על הגיוס. ההונאה של מיידוף, כך נראה, הגיעה בעיתוי האומלל ביותר עבורם.

הדסה, הסתדרות הנשים הציוניות באמריקה, הודיעה כי הפסידה 90 מיליון דולר מהונאת מיידוף. "כרגע אנחנו בתהליך של בדיקת הסכומים המדויקים והשלכותיהם, אבל נראה שבעת מעצרו של מיידוף, הגיע סכום השקעתה של הדסה בחברה שלו ל-90 מיליון דולר", נאמר בהודעה שפרסם הארגון אתמול (ד').

מקור בארגון אמר כי מספר החברות שבהן השקיעה הדסה עולה על עשרים, והחברה של מיידוף היתה רק אחת מהן. ההפסד נוגס נגיסה משמעותית בכספים העומדים לרשות הדסה, והנאמדים ב-500 מיליון דולר.

עוד לפני פרוץ שערוריית מיידוף התמודדה הדסה עם הקשיים שנוצרו מהמשבר הכלכלי, וביצעה קיצוצים בתקציב התפעולי שלה ואף צפתה צמצומים נוספים בחודשים הבאים. אחד מדוברי הדסה אמר שההפסדים מההשקעה אצל מיידוף לא ישפיעו על הבנייה של המגדל החדש של בית החולים בעין כרם. המגדל, שעלותו 210 מיליון דולר, נבנה בזכות תרומה של וויליאם דייוידסון, הבעלים של קבוצת הכדורסל דטרויט פיסטונס. *