אירלנד תזרים 7.7 מיליארד דולר לשלושת הבנקים הגדולים במדינה; הלאימה את הבנק אנגלו-אייריש

הרגולטור במדינה פתח בחקירה של הדירקטורים של כל הבנקים הגדולים במדינה ; הממשל בדבלין יעביר לבנק אוף אירלנד ואלייד איריש בנקס 2 מיליארד דולר, כל אחד

ממשלת אירלנד הודיעה היום (ב') כי בכוונתה להזרים 5.5 מיליארד אירו (7.68 מיליארד דולר) לשלושת הבנקים הגדולים במדינה, כשהיא מלאימה את הבנק אנגלו-אייריש לאחר שיו"ר הבנק הסתבך בפרשייה הקשורה להלוואות עליהן לא דיווח.

המשקיעים באירלנד המתינו במשך מספר חודשים להכרזה על תוכנית חילוץ לאחר שבנק אנגלו-איריש חשף בשבוע שעבר כי היו"ר, שון פיץ' פטריק, לא דיווח לבעלי המניות על הלוואה שקיבל בסכום של 87 מיליארד אירו (121.4 מיליון דולר). מניית אנגלו-איריש נפלה לשפל של 19 אירו סנט לאחר שהרגולטור במדינה פתח בחקירה של הדירקטורים של כל הבנקים הגדולים במדינה. דונלד אוקונר החליף בשבוע שעבר את שון פיץ' פטריק כיו"ר של אנגלו-איריש.

אירלנד החליטה על השקעה ראשונית של 1.5 מיליארד אירו באנגלו-איריש, המעניקה לה שליטה של 75% ודיבידנד קבוע של 10% לשנה. דבלין הודיעה כי במקרה הצורך היא תזרים סכומים נוספים לבנק על מנת לשמור על יציבותו ופעילותו השוטפת.

הממשל בדבלין יעביר לבנק אוף אירלנד ואלייד איריש בנקס 2 מיליארד דולר, כל אחד. אנליסטים מעריכים כי מדובר בחבילת חילוץ אטרקטיבית בעבור שני הבנקים משום שהיא אינה ייקרה או מעורפלת כמו החבילה הבריטית, שנחשפה באוקטובר ונאמדת ב-37 מיליארד ליש"ט.

אירלנד תפריש את הסכום הדרוש לחילוץ הבנקים מתוך קרנות שהצטברו במהלך הנס הכלכלי של אירלנד, הידוע גם בשם "הנמר הקלטי" , ונועדו במקור לגבות את קרנות הפנסיה עליהן התחייבה הממשלה.