גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המשפחתיות הקטנות וסופר-מיני של 2009

יונדאי I20 ויונדאי I10 ; סיאט איביזה החדשה ; רנו סימבול ; אלפא mito ; הונדה ג'אז ; ניסן Cube וניסן פיקסו ; סוזוקי SX4 וסוזוקי ספלאש - כל המכוניות החסכוניות, הקטנות והעירוניות שנרכשות לא רק בגלל המחיר

 

[להרשמה לניוזלטר רכב]

פלח מכוניות הסופר מיני והמשפחתיות הקטנות הוא הפלח החסכוני ביותר בענף הרכב. הלקוחות של פלח זה מעוניינים לחסוך דלק, להידחף לחניות וסמטאות צרות, ולרכוש את הרכב במחיר זול יותר. למרות הירידה החדה במחירו של הנפט, רכב חסכוני תמיד נחשב לאטרקטיבי כשהאופציה לרכב היברידי בישראל יקרה בכ-50 אלף שקל.

יונדאי I20

העיצוב של ה-I20 החדשה מזכיר מעט את האופל קורסה ואולי זה לא במקרה. המכונית תוכננה ועוצבה באגף האירופאי של יונדאי, ששוכן ברוסלסהיים - עיר המטה של אופל הגרמנית. העיצוב האירופאי הסולידי מעיד על כוונות ברורות של יונדאי למצב את המכונית בעמדה גבוהה הרבה יותר משל ה"גטס" (שעדיין תיוצר במקביל בשנה הבאה) ולהתחרות מול הקרם של מכוניות הסופר-מיני האירופאיות. היא ארוכה, רחבה וגבוהה יותר משמעותית מהגטס ובסיס הגלגלים שלה (2.53 מטר) ארוך יותר בשבעה סנטימטר, מה שמבטיח תא נוסעים מרווח יותר. גם נפח תא המטען, בעיה כאובה של הגטס, צמח ל-295 ליטר.

יונדאי I20

אנשי יונדאי מבטיחים קשיחות מבנית גדולה יותר ומתלים משודרגים, שיציעו שילוב "אירופאי" בין נוחות להתנהגות. המנועים, שמעניינים במיוחד את השוק הישראלי, הם 1.4 ליטר בנזין בהספק 100 כ"ס ו-1.6 ליטר בהספק 126 כ"ס, ששניהם מוצעים עם תיבה אוטומטית בת 4 מהירויות ואמורים להיות חסכוניים וירוקים יותר מקודמיהם. המכונית תגיע אלינו ממפעלי יונדאי בהודו ולפחות בחודשים הראשונים תשווק במקביל לגטס, שתהיה זולה יותר. עם זאת טרם התקבלה החלטה סופית על עיתוי הייבוא נכון לכתיבת שורות אלה.

רנו סימבול

את הפער בהיצע דגמי הציים של רנו, שייווצר בעת ההמתנה למגאן סדאן, תמלא בשנה הבאה ה"סימבול", שצפויה לנחות אצלנו במחצית הראשונה של השנה. מדובר במשפחתית נאה, שמעוצבת ומתוכננת על פי טעמו של לקוח הציים בישראל (ובמדינות מתפתחות): גוף מרשים באורך של 4.26 מטר, פלטפורמה מוכחת היטב (של הקליאו 2), מנוע 1.6 ליטר בהספק 105 כ"ס עם תיבה אוטומטית ובגאז' ענק (בנפח 506 ליטר) נפרד מאחור.

הסדאן - סימבול

למכונית יהיה תא נוסעים מרווח יחסית עם השקעה רבה באיכות החומרים, הייצור ובידוד הרעשים אם כי בסיס גלגלים באורך 2.47 מטר עדיין משייך אותה לקטגוריה של יונדאי אקסנט ושות' ולא לזה של משפחתיות בגודל מלא. המכונית תגיע ממפעלי רנו בטורקיה, שבהם מיוצרת גם המגאן.

מכוניות מיני

פורד פיאסטה 2009

אם השוק יתעורר מקיפאונו תגיע אלינו במהלך השנה הבאה הפורד פיאסטה החדשה. המכונית נשענת על הפלטפורמה הגלובאלית "הקטנה" של קבוצת פורד, שפותחה על ידי מאזדה ומשמשת כיום כבסיס למאזדה 2. לשתי המכוניות יש אותו בסיס גלגלים אולם הפיאסטה ארוכה יותר מאחותה היפנית ב-5 סנטימטרים, רחבה יותר ב-2 סנטימטרים ומציעה עוד 45 ליטר בתא המטען (295 סה"כ).

פורד פיאסטה

גם העיצוב שלה הרמוני ו"גברי" יותר משל ה-2 אם כי זה כמובן עניין של טעם. בהנחה, שהמכונית לא תיובא רק עבור חברות ההשכרה כמו קודמתה, הגרסה שמעניינת אותנו מצוידת במנוע 1.4 ליטר בנזין חסכוני אך נמרץ , שמייצר 96 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 4 מהירויות.

סיאט איביזה

האיביזה היוצאת הייתה מכונית נישה, שהפכה בישראל למכונית "קאלט" של צעירים שוחרי דימוי ספורטיבי אך לא הצליחה לחדור לפלח העיקרי של שוק הסופר-מיני. האיביזה החדשה, שתגיע אלינו בתחילת 2009, פונה למכנה משותף הרבה יותר רחב. היא סולידית ובוגרת יותר בעיצובה ונוטשת רבים מהקווים העגלגלים של דגם ה-5 דלתות לטובת משטחים גיאומטריים חסונים למראה. גם עיצוב תא הנוסעים נראה בוגר יותר ומזכיר גרסה מוקטנת של התא ב"ליאון".

איביזה

המכונית ארוכה יותר מהאיביזה היוצאת ב-10 סנטימטרים, ניצבת על בסיס גלגלים ארוך יותר ומציעה נפח מטען מוגדל של 292 ליטר. לטובת שוחרי התחושה הספורטיבית הנמיכה סיאט את תנוחת הנהיגה בכ-2 סנטימטרים והוסיפה להיצע דגם שלוש דלתות, שנראה קרוב הרבה יותר למכונית קופה אמיתית. המנוע המרכזי, שצפוי להתברג במרכז הקונצנזוס הישראלי במחיר נוח יותר מבעבר הוא ה-1.6 ליטר הוותיק בהספק 105 כ"ס, שיוצע עם תיבה אוטומטית או ידנית. לצידו יוצע מנוע 1.4 ליטר וכבעבר גם גרסאות ספורטיביות דוגמת דגם ה"קופרה", שיש לה מנוע טורבו קטן (1.4 ליטר בלבד) אך עצבני ממשפחת ה-TSI של פולקסווגן, שמייצר 180 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית ספורטיבית מטיפוס DSG ומסוגל להזניק את המכונית מאפס למאה ב-7.5 שניות, בואכה 225 קמ"ש

פולקסווגן פולו

באפריל 2009 תשוגר לשוק הפולו החדשה ואם לשפוט על פי מה, שפורסם עד כה, היא תהיה "האחות הקטנה של הגולף" החדשה גם בעיצוב וגם במכללים. עם אורך של 3.95 מ' היא ארוכה ב-3 ס"מ בלבד מהדגם הנוכחי אולם היא גבוהה ורחבה יותר ובזכות הפלטפורמה החדשה, שמשותפת גם לסקדה פאביה ולסיאט איביזה, היא אמורה להציע תא נוסעים מרווח יותר משמעותית עם יותר מקום לרגליים ולמטען.

פולקסווגן פולו

המנועים דומים לאלה של הגולף, כולל גרסת סופר-ספורט בהספק 250 כ"ס. עם זאת, רוב הדגש יושם על חיסכון ופליטה נקייה במנועי הטורבו דיזל. היצע ה-TDI יכלול בין השאר דגם חדש עם הזרקת מסילה בנפח 1.6 ליטר ודגם עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, שמסוגל לרשום צריכת דלק של כ-28 קילומטר לליטר ולפלוט פחות מ-85 גרם CO2 לקילומטר - שיא חדש בתעשייה. (בתמונה הדגם הנוכחי)

הונדה ג"אז

אקזמפלרים ראשונים של הדור החדש של ההונדה ג'אז הקטנה כבר נמצאים בארץ אולם השיווק הסדיר יתחיל ב-2009 כאשר ינחתו כאן הגרסאות האוטומטיות. המכונית גדלה, בגרה ותפחה בכל הכיוונים וניצבת על בסיס גלגלים ארוך יותר.

הונדה ג'אז

היא עדיין מספקת מגוון אדיר של אפשרויות חכמות ומקוריות לארגון המושבים והמטען בתוך התא וסביבת הנהג ידידותית ועדכנית. הונדה טוענת, שהמכונית היא גם אחת הבטוחות ביותר בקטגוריה שלה. המכונית תשווק בארץ עם מנוע 1.2 ליטר בהספק לא מבוטל של 90 כ"ס עם תיבה ידנית בלבד או עם מנוע 1.4 ליטר בהספק 100 כ"ס, שיוצע עם תיבה ידנית או "רובוטית" בת 6 מהירויות, שאמורה לספק נתוני צריכה דומים לאלה של תיבה ידנית חסכונית.

סוזוקי SX4

ה-SX4 האצ'בק קדמה לגרסת ה-SX4 סדאן בכמעט שנתיים, אך אלינו היא תגיע בשנה הבאה כמעט שנתיים אחריה. זוהי מכונית קצרה , רחבה וגבוהה יחסית עם תחושה מרווחת מכפי מידותיה בתא הנוסעים, שניצב על בסיס גלגלים באורך 2.5 מטר בלבד.

סוזוקי SX4

עיצוב הפנים ואיכות הייצור בסיסים אך עמידים בדומה לאלה של גרסת הסדאן וכך גם מנוע ה-1.6 ליטר, שמייצר 109 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית. הרכב מיוצר במפעלי סוזוקי בהונגריה אך אלינו הוא צפוי להגיע ככל הנראה מיפן. המחיר? אמור להיות אטרקטיבי אך תלוי בשער היאן.

מכוניות מיני עירוניות

ניסן פיקסו (PIXO)

בחברת קרסו שוקלים כיום לייבא בשנה הבאה את הפיקסו הזעירה - האחות התאומה של הסוזוקי "אלטו" החדשה. מה עשוי להכריע את ההחלטה הוא המחיר, שצפוי להיות נמוך יותר מכל מה שמוצע כיום בישראל תודות לייצור המכונית בהודו. תסייע גם קיומה של תיבת הילוכים אוטומטית "אמיתית" בת 4 מהירויות, שמשודכת למנוע בנזין 1 ליטר בהספק 65 כ"ס. זה לא הרבה כוח אבל גם הממדים של המכונית קומפקטיים מאד - 3.565 מטר לאורך, 1.47 מטר לגובה ובסיס גלגלים באורך 2.36 מטר.

מה שיכריע אולי את הכף לטובת הייבוא הם עליה מחודשת של מחירי הדלק והמיסוי "הירוק", שעשוי לתת תמריץ לייבוא מכוניות נקיות ואולטרה-חסכוניות. המכונית מתהדרת בצריכה של כ-21 ק"מ לליטר, תודות למשקל עצמי של 855 קילו בלבד, ובפליטה של כ-103 גרם CO2 לקילומטר - בדומה למכונית היברידית. רשימת האופציות של המכונית כוללת אפילו כריות וילון צידיות ומערכת בקרת יציבות (ESP).

ניסן CUBE

הדור הקודם של המכונית העירונית הקטנה והרבועה של ניסן היה להיט-על בשוק היפני. החל מסתיו 2009 תזכה גם אירופה ליהנות מאחת המכוניות יוצאות הדופן ביותר, שיצאו אי פעם מיפן. העיצוב האסימטרי הייחודי של הזנב הוא האטרקציה המרכזית אבל מלבד הגימיק זו גם משפחתית רב-תכליתית מרווחת, שלמרות אורך של פחות מ-4 מטר מציעה מרחב ישיבה מכובד לחמישה ומקום אדיר למטען, שאותו ניתן לסדר בשלל תצורות.

ניסן קיוב

ניסן טוענת, שגם המתלים שודרגו לטובת נוחות משופרת והתנהגות כביש ראויה. לאירופה, ואולי גם לישראל, תגיע המכונית בשלב הראשון עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר מבית רנו ועם מנוע 1.6 ליטר בנזין שמשודך לתיבה אוטומטית רציפה. ה"פרפראות" של הסדרה יופיעו רק בשלב השני של ההשקה: גרסה היברידית-נטענת עם סוללת ליתיום-איון מפיתוח עצמי של ניסן ומאוחר יותר גם גרסה חשמלית לגמרי, שתהווה נדבך חשוב בתוכנית השיווקית של "בטר פלייס" בישראל

אלפא MI.TO

האלפא MI.TO, שתגיע השנה ארצה, מצליחה להוכיח, שגודל זה לא הכל בחיים. אורכה פחות מ-4.1 מ' אבל בתוך האורך הזה היא מצליחה לדחוק טונות של אופי ונוכחות כביש של מכוניות גדולות ויקרות פי כמה.

רכב אלפא רומיאו

היא ניצבת על שלדה משודרגת של פונטו / אופל קורסה ויש לא תא נוסעים אינטימי וספורטיבי, שכמעט אין בו זכר לאחות העממית. מבחר המנועים נע בין 90 ל-155 כ"ס וכולם מצוידים בטורבו. עדיין לא ידוע אילו דגמים יגיעו ארצה אולם באירופה, לפחות המכונית ממוצבת בטווח המחירים של הגולף פלוס מינוס.

יונדאי I10

העלייה בדרגה ובממדים של ה-I20 החדשה, מחליפת הגטס (ע"ע), הותירה מתחתיה מקום שיווקי לדגם עירוני קטן וסופר חסכוני. ה-I10 מיועדת לשמש כמכונית ראשונה לקהל צעיר, שרוצה רכב חדש בתקציב רצפה, כרכב שני למשפחות ובעיקר לציי ההשכרה. אורכה של המכונית 3.56 מ' בלבד והיא ניצבת על בסיס גלגלים צנוע באורך 2.38 מטר אולם גג גבוה ותכנון פנימי חכם ויעיל על פי מיטב מסורת המיני-מכוניות האסיאתיות מעניקים לה מרחב פנים מפתיע בגודלו לארבעה מבוגרים.

יונדאי i10

המנוע שמעניין אותנו הוא 1.25 ליטר בנזין, שמייצר 78 כ"ס צנועים ומשודך לתיבה אוטומטית בת 4 מהירויות. זה לא הרבה אבל גם לא פחות מדי בהתחשב בעובדה, שמשקלה של המכונית כולל כל ציוד הבטיחות המתבקש עומד על 935 קילו בלבד. הייצור בהודו אמור להבטיח מחירים מעניינים מאד.

סוזוקי ספלאש

אם המיסוי הירוק יתחיל לפעול בארץ בשנה הבאה ויעניק תמריץ רציני לייבוא מכוניות קטנות וחסכוניות, יש סיכוי טוב לנחיתתה של הסוזוקי "ספלאש" בישראל. המכונית, שתוכננה בשיתוף אופל בעיקר עבור השוק האירופאי, נמתחת לאורך של כ-3.7 מטר בלבד אבל גובה של 1.6 מ' ורוחב של 1.7 מטר מעניקים לה יציבה רחבה ואתלטית.

סוזוקי

בסיס הגלגלים מסתפק ב-2.36 מטר בלבד אם כי מרחב הפנים סביר ועיצוב הפנים תוסס ונאה. אותנו מעניינת הגרסה האוטומטית וזו מגיעה עם מנוע 1.2 ליטר בהספק נאה של 86 כ"ס, שמסוגלת לרשום צריכת דלק רשמית של 16 קילומטרים לליטר.

עוד כתבות

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק