דירקטוריון מעברות אישר העסקה למכירת 51% ממטרנה לאסם

אסם תשלם עבור השליטה במטרנה וכלל פעילותה 151.5 מיליון שקל, ואילו נסטלה העולמית תשלם עבור השליטה בקניין הרוחני של מטרנה 97.2 מיליון שקל

חברת מעברות דיווחה היום (ג') כי דירקטוריון החברה אישר את התקשרות החברה הבת בבעלותה המלאה, מטרנה, בהסכם עם אסם ועם נסטלה העולמית, בעלת השליטה באסם, במסגרתו תרכוש אסם ממטרנה 51% מפעילותה העסקית, ונסטלה תרכוש ממטרנה 51% מזכויות הקניין הרוחני שלה.

נזכיר כי בספטמבר האחרון, קרוב לשנה לאחר החתימה על הסכם העקרונות, דיווחה אסם על השלמת העסקה, שתמורתה עומדת על 248 מיליון שקל. לפי ההסכם, אסם ומטרנה יקימו שותפות שעיקרה פיתוח, ייצור, מכירה, שיווק והפצה של מזון לפעוטות. נסטלה העולמית ומטרנה אמורות להקים חברה משותפת שמטרתה לרכז את הטיפול במותג ובידע עבור הפעילות המשותפת.

אסם תשלם עבור השליטה במטרנה וכלל פעילותה 151.5 מיליון שקל, ואילו נסטלה העולמית תשלם עבור השליטה בקניין הרוחני של מטרנה, כולל ידע וזכויות במותג, 97.2 מיליון שקל.

כוונת ההסכם היא להרחיב את הפעילות הנוכחית של חברת מטרנה לתחום התזונה וה-well being לאוכלוסיות ייעודיות, כמו מזון ייעודי לאוכלוסיה מבוגרת.

במסגרת ההסכם, לאסם ולנסטלה יש אופציית call לרכוש את שארית האחזקות במטרנה (49%), אופציה שתוקפה החל מעשר שנים אחרי העסקה ועד 15 שנים.

יצוין כי פעילות מטרנה הייתה עד כה הפעילות המרכזית של קבוצת מעברות וכי הצמיחה במכירות וברווחים של המותג מטרנה, בלמו חלק ניכר מהשחיקה ברווחיה של חברת מעברות ברבעון השני השנה.