תיאטראות ברחבי הארץ מתגייסים למען תושבי הדרום

שחקני "גשר" ייצאו להופיע במקלטים מול תושבי הדרום, תיאטרון ה"בימה" מזמין אותם להצגות חינם בת"א

תיאטראות ברחבי הארץ מתגייסים למען תושבי הדרום, גם למען אלה שמצאו מפלט במרכז הארץ, וגם למען התושבים שנאלצו או בחרו להישאר בביתם. התיאטרון הלאומי "הבימה", יעניק כניסה חינם להצגותיו "39 המדרגות", "בראבו - שרים 90 לבימה", "משוגעת", "אוגוסט: מחוז אוסייג'", "שחקן מפתח", "כל החיים לפניו", ו"יהודי זקן בלונדינית" למציגים תעודות זהות המעידות על היותם תושבי הדרום.

באופטימיות מזהרת הגבילו ב"הבימה" את תוקף ההזמנה עד צאת סוף השבוע הקרוב. ההצגות של "הבימה" מתקיימות בת"א בבית החייל, באולם איריסון, בצוותא, במוזיאון ארץ ישראל ובבית יד לבנים. גם תיאטרון "גשר" מטה שכם. ב"גשר" מזמינים את תושבי עוטף עזה והדרום - במרחב שהוגדר כ"40 הקילומטר" - לראות חינם את הצגות התיאטרון הרוסי-ישראלי המשובח ביפו. זאת ועוד, "חוליות" של שחקני "גשר" ייצאו להופיע במקלטים בישובי הדרום, במסגרת מבצע של שח"ם ו"אמנות לעם".

בין השחקנים שיופיעו בדרום נמנים ישראל דמידוב, חנה לסלאו, אלון פרידמן, אלינור פכט, לוסי דובינצ'יק, אורי יניב, דניאל צ'רניש, ארז דריגס, יעל לוין, נועה קולר ושטיינגרט אנג'לה. תיאטרון חיפה יארח את תושבי שדרות בהצגה מיוחדת של "שוק המציאות", שתיערך ביום ראשון הבא, ה-11.1, בתיאטרון "הקאמרי" בת"א.

מדובר בהפקה מחודשת של מופע בידור המבוסס על לחניהם של משה וילנסקי, סשה ארגוב ודובי זלצר ומהפואטיקה של נתן אלתרמן. המופע עולה בהפקה מחודשת בתיאטרון חיפה, בהשתתפות אלון אופיר ואדוה עדני, ובבימויו של שוקי וגנר. תיאטרון חיפה יממן אוטובוסים שייצאו במיוחד משדרות.

גם תיאטרון "החאן" הירושלמי משתתף במבצע - עם הנחות של 50% לתושבי הדרום ברכישת כרטיסים מהשעה 18:00 באותו ערב. במרכז "סוזן דלל" שבנווה צדק בת"א יוכלו תושבי הדרום לצפות במופע "סדר" של להקת "בת שבע" מאת אוהד נהרין שיעלה שם בשעה 17:00, בעבור 20 שקל בלבד.