דלק נדל"ן: ערן מיטל מונה ליו"ר החברה במקומו של אסי ברטפלד

המינוי נכנס לתוקפו היום ; בתפקידו הקודם שימש מיטל במשך שנה כמנכ"ל חברת רבד ; הפסקת כהונתו של ברטפלד היתה צפוי על רקע השינוי הארגוני בקבוצה וחלוקת מניות דלק נדל"ן כדיבידנד בעין למחזיקי קבוצת דלק

הערב הודיעה חברת דלק נדל"ן על מינויו של ערן מיטל ליו"ר החברה במקומו של אסי ברטפלד. ערן מיטל, שאשר בהכשרתו הוא רו"ח שימש בתפקידו האחרון כמנכ"ל חברת רבד שבשליטת יגאל אהובי. מיטל הצטרף כבר לפני מספר חודשים כיועץ חיצוני בחברת דלק נדל"ן בעיקר בתחומי הכספים ונחשב למקורב למנכ"ל החברה, איליק רוזנסקי. המינוי נכנס לתוקפו היום.

הפסקת כהונתו של אסי ברטפלד לאחר עשור בתפקיד בזרוע הנדל"ן, אשר משמש גם כמנכ"ל קבוצת דלק הינה על רקע השינוי הארגוני אשר עורכת הקבוצה שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה. בתחילת הרבעון הוחלט על חלוקתה של דלק נדל"ן כ"דיבידנד בעין" לבעלי המניות בקבוצת דלק, מה שהופך אותה מחברה בת לחברה אחות של דלק נדל"ן, ומשכך אין זה נכון כי יו"ר הדירקטוריון שלה ישמש גם כמנכ"ל החברה האחות.

בנוסף דיווחה דלק נדל"ן על מינויה של עו"ד חווה זמיר טואף לתפקיד המשנה למנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, זאת לאחר שבשנים האחרונות תיפקדה כסמנכ"ל לפיתוח עסקי, מזכירת החברה והיועצת המשפטית שלה.

הרעיון שעמד מאחרי חלוקת החברה כ"דיבידנד בעין" פשוט: בעלי מניות הקבוצה יקבלו כדיבידנד את מניותיה של זרוע הנדל"ן עמוסת החוב וכך תפחית הקבוצה 23 מיליארד שקל מרמת החוב שלה, ותבצר את אחזקותיו של תשובה בחברת הנדל"ן, כיוון שהוא מחזיק ב-63.5% ממניות הקבוצה וצפוי להיות הנהנה העיקרי מהתוכנית. ההערכות מדברות על הצעת רכש שתוגש ליתרת המניות שבידי הציבור, ולסוף ימיה של דלק נדל"ן כחברה ציבורית.

הקישור של דלק נדל"ן לקבוצת דלק ימשיך להתקיים דרך הלוואות שנטלה דלק נדל"ן בהיקף של 440 מיליון שקל, ועירבונות שמעניקה הקבוצה לזרוע הנדל"ן בהיקף של כמעט 120 מיליון שקל. לדברי ברטפלד מה-29 באוקטובר עת אישר דירקטוריון קבוצת דלק את החלוקה, ההלוואות והעירבונות יישארו בעיניהן, אך כחברות אחיות תתקשה קבוצת דלק להעניק הלוואות נוספות לדלק נדל"ן. המשמעות מבחינת דלק נדל"ן היא תקופת מגננה בשנתיים הקרובות, במהלכן תתקשה החברה למצוא מימון ללא הגב הפיננסי של קבוצת דלק.