התאחדות החקלאים לוועדת החקירה הממלכתית: קיימת התנהלות לקויה בנושא תעריפי המים לחקלאות

בכוונת הממשלה להקצות 354 מיליון מ"ק מתוך מכסות של כמיליארד מ"ק ; הטענה היא שהפחתה כזו מטילה איום כבד על יכולתם של חקלאים ושל ענפי חקלאות

ועדת החקירה הממלכתית לניהול משק המים בראשות השופט בדימוס פרופ' דן ביין ושני חבריה, פרופ' יורם אבנימלך ופרופ' יואב כסלו, תתכנס מחר (ד') ותגבה עדויות, שיעסקו בדרך תכנון וקבלת ההחלטות בנושא הקצאת המים בישראל, המשבר של החקלאים והמכשולים בהתפלה.

בנייר עמדה שהגישה לוועדת החקירה, התאחדות החקלאים תוקפת את מדיניות הממשלה והפקידות הבכירה שהביאה לקיצוץ דרסטי במכסות המים בחקלאות בשיעור ללא תקדים. לפי התוכנית, הכוונה היא להקצות 354 מיליון מ"ק מתוך מכסות של כמיליארד מ"ק, כאשר הטענה היא שהפחתה כזו מטילה איום כבד על יכולתם של חקלאים ושל ענפי חקלאות. נשיא ההתאחדות האיכרים ציין בנייר העמדה שיש התנהלות לקויה בנושא תעריפי המים לחקלאות.

התאחדות חקלאי ישראל מאשימה שהמחדלים העיקריים במשק המים הם - איחור ניכר בהתחלת התפלת מי-ים והתנהלות חסרת אחריות בהקמת מאגרי קולחין לשימוש חקלאי, תוך המרת מים שפירים, הנמצאים בחזקת המגזר החקלאי, והעברתם לשימוש ביתי.

ד"ר איתי פישהנדלר, ראש התכנון לניהול, תכנון ומדיניות הסביבה באוניברסיטה העברית, יבחן בעדותו את תהליך התכנון וקבלת ההחלטות בדבר הקצאת המים בישראל.

[הרשמה לניוזלטר סביבה]