לאחר חודשיים מקצצים שוב: קשת הודיעה על קיצוץ נוסף של 10% בתקציב 2009

הקיצוץ אינו כולל הפחתות בשכר העובדים ; לפני כחודשיים קיצצה קשת כ-15% בתקציב ; קיצוצים נוספים צפויים גם בכל גופי המדיה האחרים - בחלקם על חשבון העובדים ובחלקם על חשבון הוצאות אחרות ובהן הוצאות תוכן

על רקע שיחות המיזוג בין רשת לבין ערוץ 10, זכיינית ערוץ 2 קשת - שבשלב זה שומרת על שתיקה, על אף שההשפעה של מיזוג כזה תהיה מכרעת גם לגביה - הודיעה על קיצוץ נוסף של 10% בתקציבה לשנת 2009. קיצוץ זה מצטרף לקיצוץ נוסף שערכה קשת בהיקף של כ-15% לפני כחודשיים.

על אף שהקיצוץ הקודם בקשת גרר גם פיטורי עובדים, אין הוא גורר קיצוץ בשכר כפי שנעשה לא מכבר הן ברשת והן בערוץ 10. גם הפעם הקיצוץ לא צפוי לגרור הפחתות בשכר העובדים.

חרף הרייטינג הגבוה של קשת והתחזקותה המתמשכת, ניכרת פגיעה בהכנסותיה, כמו גם של גופי השידור האחרים. בנוסף לכך, המלחמה בדרום, כמו גם המצב הכלכלי העולמי בכלל ובישראל בפרט, אינם מוסיפים נחת למנהלי ערוצי הטלוויזיה. מצב זה של חוסר ודאות, לצד בעיות אובייקטיביות, מחייב לבצע קיצוצים נוספים בתקציב. מהלכים אלה של קיצוצים נוספים צפויים גם בכל גופי המדיה האחרים - בחלקם על חשבון העובדים ובחלקם על חשבון הוצאות אחרות ובהן הוצאות תוכן.

כאמור, בימים אלה מתנהלות שיחות למיזוג בין רשת לבין ערוץ 10. מבחינת קשת, למהלך יהיו משמעויות מרחיקות לכת - שכן במקרה שרשת תמוזג לערוץ 10, אזי התחרות מול קשת מצד ערוץ 10 הממוזג תהיה חריפה בהרבה מהנעשה כיום. מנגד, קשת ככל הנראה תהיה זו שתחזיק בשבוע שלם של שידור בערוץ 2. במקרה שערוץ 10 ימוזג לתוך רשת, אזי לפחות בשלב הראשון לא תהיה תחרות מצד ערוץ נוסף, אולם מנגד הזכיינית רשת תתחזק משמעותית.