אושרה הפשרה בייצוגית נגד טיב טעם: תעניק שוברי זיכוי בסך 6 מיליון שקל לרכישה במחלקת הבשר

הסכם הפשרה המתוקן הושג לאחר שביהמ"ש מינה את רו"ח אהוד רצאבי למומחה מטעמו, כדי שיבדוק את הסכם הפשרה הראשון שלא אושר ע"י ביהמ"ש ; בתביעה נטען כי מוצרי העוף המתובל שנמכרו ברשת היו פגומים

סוף לפרשת מוצרי העוף המתובל שנמכרו ברשת טיב טעם . היום (ה') אישר בית המשפט המחוזי בתל-אביב את הסכם הפשרה המתוקן בתביעות הייצוגיות שהוגשו נגד טיב טעם בפרשה זו. לפי ההסכם, תעניק טיב טען ללקוחותיה מיליון שוברי זיכוי לרכישה במחלקת הבשר הטרי בסך כולל של 6 מיליון שקל.

בתביעה נטען כי טיב טעם הטעתה את הצרכנים בכך שמוצרי העוף המתובל נמכרו פגומים או שחלף המועד למכירתם (פגי תוקף) והכילו כמות חיידקים העולה על המותר.

לפי הסכם הפשרה המתוקן, טיב טעם תעמיד לרשות לקוחותיה בסניפיה השונים 400 אלף שוברי זיכוי לרכישה במחלקת הבשר הטרי על סך 6 שקלים כל אחד ובסך כולל של 2.4 מיליון שקל, שתוקפם עד שנה מאישור ההסכם; כמו כן, תעניק טיב טעם לחברי מועדון לקוחותיה 600 אלף שוברי זיכוי לרכישה במחלקת הבשר הטרי על סך 6 שקלים כל אחד ובסך כולל של 3.6 מיליון שקל, שתוקפם עד שנה ממועד אישור ההסכם.

השופטת ד"ר מיכל-אגמון החליטה לאמץ את הסכם הפשרה המתוקן וקבעה כי עילות התביעה הן הטעיה של טיב טעם את צרכניה והפרה של הוראות משרד הבריאות ופקודת בריאות הציבור.

השופטת אישרה גם את המלצת הצדדים בנוגע לתשלום גמול לתובעים הייצוגיים בסך 100 אלף שקל ושכר-טרחה לבא-כוחם, עו"ד יוחי גבע, בסכום של 900 אלף שקל. היא ציינה כי בהתחשב בהטבה שניתנת לצרכנים בגובה 6 מיליון שקל ובהתחשב בהיקף העבודה שהושקעה - הגמול ושכר הטרחה, עליהם המליצו הצדדים - סבירים.

בדיקת מומחה

יצוין כי הסכם הפשרה המתוקן הושג לאחר שביהמ"ש מינה את רו"ח אהוד רצאבי, למומחה מטעמו כדי שיבדוק את הסכם הפשרה הראשון שלא אושר ע"י ביהמ"ש. לפי חוות דעתו של הבודק, שאומצה בידי ביהמ"ש, תשיב טיב טעם לצרכניה, לפי ההסכם הסופי, סכום גבוה פי שלושה מהסכומים בו מכרה בשר מתובל בתקופה הרלבנטית.

טיב טעם הצהירה במסגרת הסכם הפשרה הראשון, כי היקף המוצרים המתובלים לא עלה על 1.4 מיליון שקל והמומחה אישר כי טיב טעם מכרה מוצרים מתובלים בתקופה הרלבנטית בסכום מקסימלי של 1.7 מיליון שקל ועל כן היה סבור כי החזר בגובה של 6 מיליון שקל הינו סביר. עם זאת, המליץ רו"ח רצאבי על הכנסת שני שינויים מרכזיים בהסכם הפשרה שיגרמו למימוש מהיר יותר של ההטבה לצרכנים ובאחוזים ניכרים יותר.

ת.א. 1084/06.