הדולר היציג ירד ב-0.6% ל-3.861 שקלים; בסיכום שבועי שמר על יציבות

האירו, יום אחרי הפחתת ריבית נוספת של נגיד הבנק המרכזי במרחב האירו, התחזק ב-0.27% ל-5.097 שקלים - אך בסיכום שבועי נחלש ב-3.3% ; אחרי קביעת השערים היציגים ממשיך הדולר להיחלש

יום אחרי פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, נסחר השקל במגמה מעורבת ביחס לשני מטבעות החוץ העיקרים, הדולר והאירו.

אחרי קביעת השערים היציגים, נציין, ממשיך הדולר להיחלש ביחס לשקל - ובשיא היחלשותו, זמן קצר אחרי קביעת היציגים, ירד ב-1.6%.

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר ולשנת 2008 כולה. מדד שלילי (-0.1%) שני ברציפות, אם כי מתון יותר מהתחזיות שצפו ירידה של 0.5%, מיתן במקצת את עליית המחירים החדה בחלק הראשון של השנה, והאינפלציה השנתית הסתכמה ב-3.8%, עדיין מעל יעד המחירים הממשלתי - שניצב, כידוע, בטווח של 1%-3%.

כך או כך, הכיוון שאליו מצביעים המדדים מאפשר לבנק ישראל להמשיך ולהוריד את הריבית במשק, ומרבית התחזיות אכן מעריכות שהנגד, סטנלי פישר, יפחית אותה כבר בחודשים הקרובים עד לשיעור של 1%.

הדולר נחלש היום ב-0.62%, ושערו היציג נקבע ב-3.861 שקלים - זהה לשער שבו נקבע ביום שישי שעבר. האירו, יום אחרי הפחתת ריבית נוספת של נגיד הבנק המרכזי במרחב האירו, התחזק ב-0.27% לשער יציג של 5.097 שקלים, אולם בסיכום שבועי נחלש ב-3.3%.

אתמול נחלש הדולר היציג ב-0.1% ל-3.885 שקלים. האירו היציג נחלש ב-1.12% ונקבע ב-5.0837 שקלים.

[לאתר המט"ח]

Easy Forex

התגברות החששות בענף הבנקאות מפני קריסתו של בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב, עלולים להגביר את שנאת הסיכון בקרב הסוחרים ולספק רוח גבית למטבע האמריקני הנתפס כחוף מבטחים עבורם. כל זאת על רקע הקשיים שהתגברו עם המיזוג שבנק אוף אמריקה ביצע עם ענקית הפיננסיים, מריל לינץ',על מנת למנוע מפלה במערכת הפיננסית.

מדד המחירים ליצרן הצביע על ירידה של 1.9% כצפוי, דבר שממחיש את עומק המשבר. נתוני האבטלה הצביעו על המשך התדרדרות בשוק העבודה. היום צפויים להתפרסם מדד המחירים לצרכן ומדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן.

בישראל - הערכות הן כי בשנת 2009 מדד המחירים לצרכן ימשיך לרדת נוכח המיתון העולמי והירידה בביקושים. לאור המצב שצפוי לשרור בשווקים, גוברות הערכות כי הדבר יסלול את הדרך לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לבצע הורדות ריבית נוספות.