טיב טעם מתכננת לנצל את מחיר השפל באג"ח לרכישה עצמית; האג"ח מזנקת ב-21.2%

טיב טעם הודיעה כי בכוונתה לרכוש את יתרת האג"ח במחזור עד מועד הפדיון בסוף נובמבר ; גם המניה מגיבה בחיוב - מטפסת ב-6.4%

בחברת האחזקות של טיב טעם , שבשליטת קובי טריביטש (40.8%) ועמית ברגר (באמצעות אנטר הולדינגס) מבקשים להקטין את מצבת ההתחייבויות של החברה. האמצעי: ניצול מחירי השפל בהם נסחרות אגרות החוב של החברה, סדרה א' , כדי לרכוש אותם ולרשום רווחי הון בשל הפער בין ערכן המתואם לשער בו נרכשו.

מועצת המנהלים של החברה אישרה אמש (ב') לבצע רכישה עצמית של יתרת אגרות החוב במחזור - בערך נקוב של 24.42 מיליון שקל בקירוב. החברה נותנת לתוכנית גילוי פומבי מלא בהודעתה לבורסה, בהתאם להנחיית רשות ניירות-ערך. עוד מציינת החברה, כי לא יבוצעו רכישות של אג"ח מידי בעלי עניין ללא אישורים מחייבים, כדוגמת אישור הדירקטוריון.

מימון הרכישה יבוצע ממקורותיה העצמיים של החברה או ממימון חיצוני ייעודי, כאשר אם יילקח לצורך העניין מימון חוץ-בנקאי, הדבר יהיה כרוך באישור מועצת המנהלים. טיב טעם עשויה לבצע את הרכישות גם מחוץ לבורסה, לרבות לבצע אותן באמצעות חברות בנות (במקרה האחרון לא יימחקו האגרות מהמסחר). באופן טבעי, לטיב טעם אין יכולת להעריך את רווחי ההון (אם בכלל) שירשמו בעקבות התוכנית.

שווי השוק של סדרת האג"ח להמרה של טיב טעם מסתכמת ב-22.6 מיליון שקל, 74.6% בלבד מהערך המתואם נטו של של הסדרה הצמודה למדד המחירים לצרכן. הסדרה אינה מדורגת, ונושאת ריבית קבועה בשיעור 6% לשנה. הסדרה תיפדה ב-30 בנובמבר (מח"מ נטו של 0.86 שנים) - יום לאחר תום תוקפה של תוכנית הרכישה העצמית ושבועיים לאחר המועד האחרון להמרה.

החדשות מתקבלות באופן חיובי ביותר על-ידי השוק, כך שגם המניה וגם האג"ח מגיבות בעליות מרשימות. בולט במיוחד הזינוק בשערה של האג"ח, אשר לרוע מזלה של טיב טעם, הוא מוחק כמעט לחלוטין את האטרקטיביות של הרכישה החוזרת: שערה של האג"ח זינק מ-86 אגורות ל-99.9 אגורות, מלוא ערכה הנקוב וקצת פחות מערכה המתואם (110.52 אגורות) - מה שגוזר לאיגרת תשואה שנתית נטו לפדיון של 20.84%.

טיב טעם אג אטיב טעם אג א

[לאתר אפיקים סולידיים]