התוכן השיווקי המוצלח של דצמבר: פעילות בזק בתוכנית "האח הגדול"

בזק וקשת בלטו החודש במדד BCE של Effect-TV: פעילות "האח הגדול" עם נוקיה הגיעה למקום השני; "משפחה חורגת" עם אלון גל, ששכנע לדבר בטלפון הקווי - במקום החמישי

פעילות התוכן השיווקי של בזק בתכנית הגמר של "האח הגדול" היא הפעילות המצטיינת לחודש דצמבר - כך עולה מנתוני מדד BCE של חברת Effect-TV, מקבוצת "מחקרי הגל החדש", המספקת מדדים איכותיים וכמותיים לבקרה וניתוח של הצלחת מהלכי תוכן שיווקי והחזר ההשקעה.

הפעילות הייתה שיאה של פעילות ארוכה של המותג במשך תקופת השידור של התכנית. פרק הגמר מונף להכרזה על הגעתה של בזק למיליון לקוחות באינטרנט המהיר שלה, באמצעות פעילות בתוך התכנית ומחוצה לה. הפעילות העוטפת את התכנית כללה קמפיין פרסומי שהזמין את לקוחות בזק להירשם באתר, ולקבל הזמנות לפרק הגמר של "האח הגדול". מיצוב בזק כמותג אשר מאפשר ללקוחותיו את ההגעה לגמר, יצרה חיבור חזק בין האירוע לבין המותג. במקביל, נבנתה הנוכחות של בזק בפרק הגמר באמצעות מספר גורמים: אלמנטים גרפיים בתוך המתחם שבו הגישו מנחי התכנית את הפעילות, באנר פרס מתנת בזק, אזכורים מילוליים רבים של מהות האירוע "חגיגת המיליון" ומעטפת חסויות רחבה ששודרה לאורך התכנית. השלמת הסיפור של המותג בתוך התכנית בוצע בצורה טבעית מעצם הענקת הפרס לזוכה בסך של מיליון שקל, על חשבון בזק.

גם המקום השני החודש שייך לפעילות שנעשתה בתוכנית "האח הגדול": הפעילות של נוקיה במסגרתה קיבלו המתמודדים בפרק חצי הגמר של התכנית אפשרות לצפות ברגע הכניסה שלהם לבית באמצעות טלפון המולטימדיה הנייד של נוקיה. הפעילות המחישה את הצפייה ברגעי וידאו על פני מסך הטלפון הנייד, ובכך סייעה בהעברת המסרים הרלוונטיים של המותג לקהל הצופים בבית. הפעילות סגרה למעשה את השת"פ שנמשך לאורך כל העונה שכלל מתן פרס של טלפון הכולל מקבץ רגעים של המשתתף המודח.

במקום השלישי ממוקמת הפעילות של המותג "ג'ילט" במשחקי הכדורסל של מכבי תל אביב ביורוליג, במסגרתה מתבקש הקהל לבחור את "השחקן הפנומנלי" של המשחק. הפעילו התחברה היטב לשפה המותגית של ג'ילט, שמעניקה בעולם חסות לספורטאים הגדולים בכל ענף ספורט. הפעילות כללה גם באנר שליש מסך של ג'ילט במספר פעמים לאורך המשחק ומיתוג של לוח התוצאות המשודר בחלקו התחתון של המסך. בנוסף מתנהלת פעילות חוץ מסכית שכללה קמפיין שילוט חוצות.

במקום הרביעי, פעילות המותג סנו בתכנית "אהרוני מבשל". במהלך התכנית משולב מותג הניילון הנצמד של סנו כחלק מהתוכן. בנוסף יש באנר פרס ושימוש מסיבי במותג והצגת התועלות שלו.

הפעילות של בזק בתכנית "משפחה חורגת" ממוקמת במקום החמישי. במסגרת התוכנית מציג אלון גל את היתרונות של שימוש בטלפון של בזק מהבית והחיסכון שהוא מאפשר לעומת שימוש בשיחות סלולריות. במקביל, מוצגות סצינות של בני המשפחה אותה מלווה אלון גל כשהם מקפידים ליישם בפועל את המעבר משימוש בסלולרי לטלפון של בזק. נושא זה מחובר היטב לנרטיב של התכנית העוסקת בניהול נכון של התקציב המשפחתי, והוא תואם את המסרים העיקריים של המותג מול המתחרים שלו. את השיוך והניכוס לבזק מלווה מעטפת חסויות רחבה שמקשרת את בזק והמסרים שהיא מעבירה לאורך התכנית אל התוכן המשודר.

המדד של חודש דצמבר עומד על 5.35 נקודות מתוך 10 אפשריות המשקף עליה קלה מנתוני חודש נובמבר (5.27), בשל פרקי הסיום של "האח הגדול" ועלייה של פורמטים חדשים דוגמת "משפחה חורגת". סה"כ כמות המותגים שביצעו פעילויות החודש ירדה במקצת, בהמשך לירידה שחלה בנובמבר.

גרף