מספר המשרות הפנויות ירד ברבעון הרביעי ב-45% לעומת הרבעון הקודם וב-60% לעומת הרבעון המקביל

זוהי הירידה הגדולה ביותר לרבעון שנרשמה בכל שנות עריכת הסקר של מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת

מחריפה הירידה בביקוש לעובדים במגזר העסקי בישראל. ברבעון הרביעי של שנת 2008 החריפה מאוד הירידה במספר המשרות הפנויות, ירידה הנמשכת זה למעלה משנה ברציפות.

מספר המשרות הפנויות ירד ברבעון הרביעי של 2008 ב-45% לעומת הרבעון הקודם וב-60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זוהי הירידה הגדולה ביותר לרבעון שנרשמה בכל שנות עריכת הסקר.

במספר המשרות שאוישו חלה ירידה לעומת הרבעון הקודם בעוד שבמספר העובדים שנפלטו חלה עלייה. כתוצאה מכך, מאזן התעסוקה ברבעון הנוכחי הפך לראשונה מאז סוף שנת 2003 לשלילי, דהיינו, נמצא שפליטת העובדים גבוהה מאיוש המשרות. הירידה בביקוש לעובדים וההרעה במצב התעסוקה הקיפה את כל ענפי המשק ופגעה בעסקים קטנים וגדולים.

ציפיות המעסיקים לחודשים הקרובים, ביחס להתפתחויות הצפויות בפעילות הכלכלית ובכוח האדם, הפכו לראשונה מזה ארבע שנים לשליליות. מכאן שעלה מאד חלקם של העסקים הפסימיים בהשוואה לאופטימיים.

כך עולה מניתוח שנערך בימים האחרונים במינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת המתבסס על ממצאי סקר מעסיקים לרבעון הרביעי של שנת 2008 במגזר העסקי.

מספר המשרות הפנויות הכולל מנוכה עונתיות, ללא ענפי הבנייה והחקלאות , עמד בממוצע יומי על כ-24.4 אלף משרות, ירידה של 45.1% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הירידה במספר המשרות הפנויות ברבעון הרביעי של השנה איפיינה במיוחד את הענפים: תעשיה (70%-), מסחר (43%-), שירותי אירוח ואוכל (60%-), תחבורה ותקשורת (40%-) והשירותים הפיננסים (67%-).