התעריף של דן מרידור לייצוג גאידמק: "600 אלף דולר ו-5 מיליון בונוס במקרה של הצלחה"

הערכה: מרידור יסתפק ב-600 אלף דולר גם אם גאידמק לא יועמד לדין ; מרידור בתגובה לפרסום על הבונוס המובטח: "אם תגיד לי שראית הסכם כזה, אתיז את ראשי... אין שחר לדברים. אין ברצוני וביכולתי להגיב בענייני לקוחותיי"

שר המשפטים לשעבר, עו"ד דן מרידור, צפוי להסתפק בשכר-טרחה של 600 אלף דולר בגין ייצוגו של ארקדי גאידמק בשימוע, ולוותר על הבונוס בסך 5 מיליון דולר, גם אם יביא לכך שגאידמק לא יועמד לדין - כך העריך היום (ד') בשיחה עם "גלובס" גורם המקורב לתיק.

הרבה גבות הורמו היום בקהילה המשפטית נוכח מסמך שנחשף אמש (ג') בערוץ 2, ולפיו מרידור דרש מגאידמק עבור ייצוגו בשימוע בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים סכום של 600 אלף דולר. לפי המסמך, אם השימוע יביא לסגירת התיק, יתווסף "בונוס" חסר-תקדים של 5 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע כי גאידמק שילם כבר למרידור את 600 אלף הדולרים כמקדמה. עוד נודע כי המסמך שפורסם אמש הוא הסכם שכר-טרחה ששונה בהמשך על-ידי הצדדים, שהסדירו את יחסיהם מחדש ונקבו בסכומים נמוכים יותר.

"אתיז את ראשי"

מרידור הועסק במשרד עוה"ד חיים צדוק ושות' עד דצמבר האחרון, אז פרש מהמשרד ומהתיק בשל חזרתו לפוליטיקה והתמודדותו בפריימריז בליכוד. את מרידור החליף עו"ד פרופ' דוד ליבאי, שבמקור גאידמק ייעד אותו לייצגו במשפט.

את תגובתו של מרידור לא ניתן היה להשיג היום. אמש אמר בתגובה לערוץ 2: "אם תגיד לי שראית הסכם כזה, אתיז את ראשי... אין שחר לדברים. אין ברצוני וביכולתי להגיב בענייניהם של לקוחותיי".

גורמים המקורבים לנושא הדגישו היום, כי "לא מדובר בתיק רגיל", וכי צוות של 4 עורכי דין במשרד צדוק עסק רק בתיק זה במשך תקופה ארוכה מאוד. מי שנכנס לחדרו של מרידור במשרד צדוק יכול היה להיווכח בקרטון הגדול עם הקלסרים העבים.

יודגש,כי גם בהסכם המקורי אין כל הפרה של כללי האתיקה, האוסרים להתנות את שכר הטרחה בתוצאותיו של משפט פלילי, משום שכאן מדובר בהליך מקדמי של שימוע.

דימוי נקי

מרידור הועסק במשרד צדוק כיועץ חיצוני ובתקופה מסוימת גם כשותף. הוא עסק בעיקר בפעילויות עסקיות מסחריות, אך ייעץ גם בעבירות צווארון לבן ובעבירות כלכליות. לתיק גאידמק הוא נכנס ב-2006. צוות ההגנה של גאידמק כלל אז את עוה"ד רונאל פישר ובעז בן-צור, שלומי בן-אריה ורונן רוזנבלום (לשעבר חוקר ביאחב"ל), כאשר כל אחד פעל במישור אחר, מבלי שנקבעו גבולות גזרה מדויקים. גם עו"ד יעקב וינרוט היה בתמונה לזמן קצר בלבד.

הצוות ביקש מגאידמק להוסיף דמות בעלת דימוי ציבורי נקי, והמליץ לו על מרידור, שפרש מהפוליטיקה לפני כמה שנים ושימש כיועץ חיצוני במשרד צדוק. בשלב מסוים תכנן גאידמק לצרף את עו"ד פיני רובין לצורך ייצגו במשפט, אך ההתקשרות בין הצדדים לא יצאה לפועל.

כזכור, גאידמק נחקר במקור בחשד לעבירה קלה יותר של הלבנת הון (הפרת חובת הדיווח על תנועות כספים, על-ידי ביצוע פעולות המונעות חובת דיווח) בסך 50 מיליון דולר. בעקבות השימוע שנערך לו בוצעו השלמות חקירה וחיקורי דין בהולנד, שהולידו חשדות חמורים יותר של הלבנת כספים שמקורם בעבירת מקור (במקרה זה עבירות מירמה) וכן קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

גאידמק ממתין כעת להכרעת פרקליטת מיסוי וכלכלה, עו"ד אלה רובינק. ייתכן כי התיק יועבר גם לעיונו של פרקליט המדינה, משה לדור.