א. דורי תקים 300 יחידות דיור במתחם מלון אויה ביהוד

שלושת המגדלים יגיעו לגובה של 12 קומות בלבד בשל הקרבה לשדה התעופה

א. דורי, שבשליטת היזם אורי דורי, מתכננת להקים שישה מגדלי מגורים באזור מלון אויה שבקרית הסביונים ביהוד בהיקף של 300 יחידות דיור. התוכנית עלתה לדיון בישיבת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יהוד-מונוסון שהתקיימה בשבוע שעבר.

מתחם מלון אויה ממוקם במרכז קרית הסביונים ואינו משמש עוד כמלון. בעבר הוא היה מותאם לאירוח אנשי עסקים בסביבת העבודה במרכז הארץ. היום פועל המתחם כבית החייל ובו כ-400 מקומות לינה לחיילים.

על פי התוכניות שהגישה חברת א. דורי, בתחום המלון יוקמו שלושה מגדלי מגורים ואילו שלושה מגדלים נוספים יוקמו מחוץ למתחם המלון בדרך משה דיין. המגדלים יגיעו עד לגובה של 12 קומות והפרויקט בכללותו יכיל לפי התכנון 300 יחידות דיור. בשל מגבלת גובה שקיימת במקום בגלל הקרבה לשדה התעופה, לא ניתן לחרוג מעבר ל-12 קומות.

בדיון ועדת המשנה הוחלט להעביר את הדיון בתוכנית למליאת הוועדה המקומית בעוד כשלושה שבועות בשל התנגדות שהעלתה סיעת "ביחד למען קרית הסביונים" בטענה כי כמו בתוכנית הרחבת קניון סביונים, שפורסמה ב"גלובס" בשבוע שעבר, הרי שגם לגבי תוכנית זו הופצה ההצעה לדיון ולסדר יום יומיים בלבד לפני הדיון במקומית ולכן לא ניתן מספיק זמן לבחון את השלכות התוכנית על היישוב.

לדברי יעלה מקליס, חברת סיעת "יחד למען קרית הסביונים" וחברת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, "ביקשנו לבדוק את התוכנית בשני מישורים. ראשית, רצינו להבטיח שמירה על איכות החיים של הדיירים המתגוררים היום ביהוד בכלל ובשכונה הפרט. שנית, רצינו לבדוק האם התוכנית מספק מענה לצורכי הדיירים שעתידים לאכלס את הדירות המוצעות בתוכנית. נראה שהתשתיות הקיימות צרות מלהכיל עוד בניינים, עוד מכוניות, עוד עומד, עוד צפיפות ועוד בעיות חנייה, ואין מקום להביא במצב כזה עוד משפחות וילדים לשכונה".

חברת א. דורי מסרה כי "החברה הגישה תוכנית למתחם מלון אויה שסיים את ייעודו. התוכנית מתייחסת לבנייה למגורים המתאימה לאופי השכונה. התוכנית נמצאת בהליך תכנוני כמקובל".

יצוין כי גם את תוכנית הרחבת קניון סביונים ב-4,000 מ"ר נוספים, שהגישה אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, החליטה ועדת המשנה של הוועדה המקומית להעביר לדיון המליאה כדי לאפשר לחברי הוועדה זמן מספר לבדיקת השלכותיה.