מתחדשות המלחמות בין חברות הדלק: דור-אלון העבירה להפעלתה 4 תחנות של סונול באזור חדרה

קליאוט אנרגיה, שבבעלות משפחת קליאוט, העמידה למכרז 16 תחנות דלק שבבעלותה שבחלקן פועלות תחנות של דור אלון, בחלקן של סונול ומפעילים עצמאיים

חברת דור אלון ישראל מקבוצת אלון, שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, הצליחה לעבור את סונול של דוד עזריאלי, במירוץ לרכישת תחנות הדלק של סוכנות הדלקים הוותיקה, "קליאוט אנרגיה".

בתוך כך, נודע כי מקביל לרכישת התחנות מקליאוט אנרגיה, דור-אלון "איבדה" שתי תחנות תדלוק שעברו באחרונה להפעלת דלק ישראל מקבוצת דלק של יצחק תשובה. מדובר בתחנת דלק ביישוב ערערה שמכרה כמויות קטנות יחסית ואינה נחשבת למשמעותית, ובתחנת תדלוק נוספת בטבריה.

קליאוט אנרגיה, שבבעלות משפחת קליאוט, העמידה למכרז 16 תחנות דלק שבבעלותה שבחלקן פועלות תחנות של דור אלון, בחלקן של סונול ומפעילים עצמאיים. ל"גלובס" נודע, כי עד כה דור אלון הצליחה לרכוש 9 תחנות מתוכן 4 של סונול באזור השרון (זכרון,פרדס חנה, חדרה וואדי ערה- כביש 65) שצפויות לעבור להפעלת דור אלון.

קליאוט אנרגיה, שהוקמה ע"י חיים קליאוט, מפעילה כיום רשת של 19 תחנות תדלוק בארץ, רובן באזור השרון הצפוני (מזיכרון יעקב ועד קיסריה). קליאוט פעילה גם בשוק המוסדי, ומספקת סולר ושמנים לתעשייה, עסקים ולקוחות פרטיים. היא פועלת משלושה סניפים - ראש העין, מתחם גרנות ליד קיבוץ גן שמואל, ופוריה בגליל. בנוסף, היא מפעילה רשת חנויות נוחות בשם "הפעמון" בחלק ממתחמי התדלוק שלה.

עבור חברות הדלק הגדולות המכרז היה הזדמנות להגדיל את גרעין התחנות באזור השרון. בשנים האחרונות מכרו רוב הסוכנים הגדולים את פעילותם בשיווק הדלקים בתחנות, על רקע אסטרטגיה של חברות הדלק לרכוש את מלוא הבעלות בתחנות הדלק. גם רמת המחירים הגבוהה עודדה סוכנים למכור את הבעלות לחברות הגדולות, לפי שווי גבוה יחסית. בדור אלון ובסונול סרבו להתייחס לידיעה. *