אסיפת חממת מיט"ב אישרה מכירת נסווקס וקולפלנט לבעלי המניות

בעלי מניות המיעוט נאלצו לאשר את העסקה לאחר שלא נמצאה חלופה להכנסת מזומנים לחממה ; העסקה בנסווקס מבוצעת בדיסקאונט של 10% על מחיר השוק - כנראה ב-8.5 מיליון שקל לפי שווי של כ-34 מיליון שקל לנסווקס, דיסקאונט של כ-30% על מחיר השוק

בעלי חממת מיט"ב, בהובלת ביומדיקס הבורסאית (המחזיקה כ-88.5% בחממה), העבירו היום באסיפה הכללית החלטה למכור את אחזקות החממה בשתי חברות, נסווקס הבורסאית וקולפלנט הפרטית, לידי בעלי המניות בחממה.

העסקה בנסווקס מבוצעת בדיסקאונט של 10% על מחיר השוק או שקל אחד (הנמוך מביניהם), כלומר כנראה ב-8.5 מיליון שקל לפי שווי של כ-34 מיליון שקל לנסווקס, דיסקאונט של כ-30% על מחיר השוק. האחזקה של מיט"ב בקולפלנט נרכשת במחיר של 2.9 מיליון דולר, לפי שווי של 12 מיליון דולר לחברה, לעומת שווי של 39 מיליון דולר אחרי הכסף בגיוס האחרון.

לפני מספר שבועות סירבו בעלי מניות המיעוט לאשר את העסקה, ואולם מאז לא הצליחו למצוא קונה במחיר טוב יותר. מאחר שמיט"ב נמצאת במצוקת מזומנים וביומדיקס אינה מעוניינת לבצע בה השקעה נוספת, נותרה העסקה הזו כברירה היחידה להכנסת מזומנים. בעלי מניות המיעוט יכולים לקחת חלק בעסקה באותו המחיר, אך כרגע לא נראה כי יעשו זאת.

ייתכן שהעסקאות הצפויות הללו היו אחד העניינים שבבסיס חילוקי הדעות בין בעלי החממה להנהלתה, בראשות צביקה רובינשטיין, אשר התנגדה למכירת האחזקות בשתי החברות לקיור.

את"י ומיט"ב בדרך לאחד פונקציות

ביומדיקס לא תבצע את הרכישה ישירות אלא דרך החברה הבת שלה, קיור (בידי ביומדיקס 57% מהחברה, היתר בידי פרטיים ומוסדיים). העסקה היא רווחית מיידית לביומדיקס, שכן הדיסקאונט בשני המקרים הוא גדול מהפרש האחזקות שלה בחברות (קיור - 57% וביומדיקס - 88%).

"העסקה הזו היא מימוש האסטרטגיה שלנו להחזיק את מיט"ב כחברת השקעות ה-Seed ואת קיור כחברת האחזקות המנהלת את החברות הבוגרות", הסביר רן נוסבאום, סגן יו"ר ביומדיקס.

ל"גלובס" נודע עוד כי ביומדיקס מעוניינת לאחד חלק מפונקציות הניהול של שתי החממות שלה, מיט"ב ואת"י. לכל חממה יוותר מנכ"ל עצמאי, אך אלה יפעלו ככל הנראה תחת יו"ר אחד ויחלקו משאבים מסוימים.