תשובה מממש בקנדה: אלעד מציעה למכירה 2,643 דירות

בשלב זה מציעה הקבוצה את כל תיק הנכסים המניבים למגורים כגוש אחד, אך היא עשויה לבחון גם את האפשרות להפריד בין הנכסים

אלעד קנדה, החברה הבת של קבוצת אלעד, מעמידה למכירה 14 בניינים הכוללים בתוכם 2,643 דירות בטורונטו, מונטריאול ואוטווה בקנדה. בשלב זה מציעה הקבוצה את כל תיק הנכסים המניבים למגורים כגוש אחד, אך היא עשויה לבחון גם את האפשרות להפריד בין הנכסים.

בדצמבר 2008 השלימה אלעד גרופ מכירת פורטפוליו של למעלה מ-4,000 דירות בטורונטו ובמונטריאול המושכרות בתפוסה של 98% למעמד הבינוני תמורת 360 מיליון דולר. אם פורטפוליו הדירות המוצע כעת יימכר במחיר דומה בממוצע לדירה אלעד תקבל כ-230 מיליון דולר. לפי ההערכות, הדירות ממונות בהלוואות בנקאיות בשיעור של 55%-60%, כך שהמכירה צפויה להניב לחברה תזרים מזומנים של כ-100 מיליון דולר.

דו"ח של חברת הדירוג מעלות מסוף 2008 העריך ש-70% מהכנסות אלעד גרופ נובעים מנכסיה בקנדה ו-30% מתיק הנכסים בארה"ב. כ-75% משווי הנכסים מגיע מהנכסים המניבים וכ-25% מפעילות הבנייה היזמית. אלעד מחזיקה כיום למעלה מ-11 אלף דירות בערים מרכזיות בקנדה. בנוסף, לחברה פורטפוליו של 23 מרכזים מסחריים, בנייני משרדים, מבנים תעשייתיים והיא מפתחת פרויקטים למגורים בטורונטו ובמונטריאול.

כמו כן, בבעלותה הכפר האולימפי במונטריאול, הכולל אלף יחידות דיור מושכרות ויתרת קרקע שעברה תהליך השבחה והתקבלו עבורה זכויות להקמה של 1,400 יחידות דיור. מנכ"ל אלעד קנדה הוא עוזי לוי ומיקי נפתלי משמש כמנכ"ל אלעד גרופ.

מקבוצת אלעד נמסר כי "מצב הנדל"ן בקנדה טוב ומדובר באי של שפיות והוא כמעט ולא נפגע, ובמיוחד שוק הדירות להשכרה. מכירת הפורטפוליו היתה בתוכנית השנתית של 2009, והיא משתלמת מבחינה עסקית". באלעד לא היו מוכנים להתייחס למחיר אותו היא צופה לקבל.