צ'אבס לא מפנה את הכיסא בקרוב: אזרחי ונצואלה הצביעו בעד ביטול הגבלת כהונת הנשיא

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] אזרחי ונצואלה הגיעו בהמוניהם לקלפיות על מנת להשתתף במשאל העם, והכריעו בעד השינויים בחוקה והרחבת סמכויותיו של הנשיא ; "תחי המהפכה", קרא הנשיא המאושר, והבהיר כי אינו מתכונן לוותר על השלטון גם בשנים הבאות

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת).

ונצואלה אמרה הפעם כן לנשיא הוגו צ'אבס והצביעה בעד ביטול הגבלה המונעת ממנו להמשיך לכהן בתפקיד יותר משתי קדנציות.

אזרחי המדינה הגיעו בהמוניהם לקלפיות על מנת להשתתף במשאל העם והכריעו בעד השינויים בחוקה והרחבת סמכויותיו של הנשיא. ועדת הבחירות המרכזית של ונצואלה הודיעה כי 54% מהמצביעים תמכו ברפורמות החדשות, כאשר המרכזית בהן מאפשרת לצ'אבס להחזיק בשילטון כל עוד הוא מנצח בבחירות.

צ'אבס, שנבחר לראשונה לנשיא בשנת 1998, אמור היה לסיים את תפקידו בתום הקדנציה השנייה שלו ב-2013. בדצמבר 2007 הציע צ'אבס בפעם הראשונה רפורמות דומות שיאפשרו לו להישאר בכיסאו לתקופה ממושכת יותר, אך אלה נדחו ברוב זעום על ידי המקומיים. הפעם, כאמור, הוא זכה במבוקשו.

לא זז לשום מקום

"תחי המהפכה", קרא צ'אבס לאחר הישמע התוצאות, כאשר הוא מנופף באגרופו באוויר מול אלפי התומכים שנופפו בדגלים מול מרפסת ארמונו. "פתחנו היום את השערים לעתיד".

בעוד שגורמים במדינה השמיעו ביקורת על הצעד של צ'אבס בטענה שהוא מהווה פגיעה בדמוקרטיה, הנשיא עצמו לא התרגש יותר מדי. "אני לא מבין את התלונות. עשר שנים זה שום דבר", טען צ'אבס, והבהיר כי אם יתאפשר לו הוא מתכוון לכהן כנשיא עוד שנים רבות.