עמית ברגר: "אנטר הולדינגס בבור עמוק, ויש סבירות של יותר מ-50% שלא יהיה לנו כסף לשלם"

כך אמר היו"ר ובעל השליטה באנטר הולדינגס במהלך אסיפת אג"ח א' שהתקיימה היום ; ברגר רוצה להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח, הנסחרת בתשואה של יותר מ-1,000%

"החברה בבור עמוק ואנחנו מחפשים מקורות מימון או עסקאות אקוויטי כבר חצי שנה ללא הפסקה, אך אם לא נמצא יש סבירות של למעלה מ-50% שלא יהיה לנו כסף לשלם" - כך אמר היום (א') עמית ברגר, בעל השליטה ויו"ר אנטר הולדינגס לא מנסה לייפות את התמונה באסיפת מחזיקי אג"ח א' שהתקיימה היום.

אנטר הולדינגס מחזיקה ב-38.1% ממניות רשת טיב טעם וב-5.3% מבית ההשקעות פריזמה, לא בדיוק חברות ברשימת יצרניות הערך במשק. את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיימה אנטר הולדינגס עם הפסד של 52 מיליון שקל, תזרים מזומנים שלילי של 11 מיליון שקל, גירעון בהון החוזר של 74 מיליון שקל וגירעון של 54 מיליון שקל בהון העצמי.

החברה נושאת הערת "עסק חי" בדו"חות הכספיים והיקף התחייבויותיה נכון לסוף הרבעון השלישי של 2008 - כ-180 מיליון שקל. הבנקים לוחצים ומחזיקי האג"ח מבינים היטב מה הסיכוי לראות את כספם במועד. אג"ח א' נסחרת בתשואת זבל של יותר מ-1000% ואג"ח ב' בתשואה של 180%.

"היכולת לייצר עסקאות אקוויטי אליהן אנחנו שואפים בטיב טעם, באנטר או בפריזמה, לא פשוטה. אנחנו רחוקים עדיין מהסדר כי מחזיקי האג"ח אומרים לנו ובצדק, תבואו אלינו אחרי שיהיו 30 הסדרי חוב בשוק", אמר ברגר היום.

השנה נדרשת אנטר הולדינגס לשלם ביולי ובאוגוסט, קרן וריבית בהיקף של כ-42 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. "נרצה ליצור הסדר כולל עם מחזיקי כל הסדרות ועם בנק הפועלים. אנו מודעים ללוח הזמנים ועובדים במרץ כשפינו וליבנו וכיסנו שווים. גם אנחנו נפגענו מהמינוף ונתפסנו לא מוכנים. לא את כל מחירי השוק אפשר להסביר. האם המחיר של טיב טעם משקף? הייתי אומר בהכרח לא אבל אני נזהר".

כשנשאל לגבי פיספוס העסקה עם גאידמק שהתעניין ברכישת רשת טיב טעם, אמר: "הייתי עשיר לשמונה ימים, כשגאידמק רצה לקנות, והייתי גם עני. להיות עשיר זה יותר טוב". אסיפת אג"ח א' היום התקיימה בהמשך לאספה קיימה סדרה ב' בתחילת החודש. עם זאת מצבם של מחזיקי סדרה ב' פחות גרוע כיוון שיש שעבוד של 38.1% ממניות טיב טעם, ששוויון כיום עומד על 26 מיליון שקל וכן פיקדון של 6.3 מיליון שקל.