שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת: מניית SFCG נפלה ב-15.5% בטוקיו; הנג-סנג טיפס ב-3.9%

מדד קוספי טיפס ב-3.15% ; שרי האוצר של מדינות אסיה חתמו על הסכם להקמת חשבון מט"ח משותף בהיקף של 120 מיליארד דולר ; הונדה מינתה את טקנודו איטו למנכ"ל החברה במקומו של טקאו פוקיי

[רוצה לדעת איך מקימים חברה בסין? הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

המדדים המובילים אסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת על רקע כוונתו של הממשל הפדראלי בארה"ב להלאים חלקית את סיטיגרופ, ולאחר שמדינות רבות באסיה הסכימו על הקמת חשבון מט"ח משותף שנועד להגן על המטבעות המקומיים.

המלווה היפני SFCG הוביל את הירידות בטוקיו לאחר שפנה בבקשה להגנה מפשיטת רגל, לאחר שחובותיו התנפחו לסכום של 338 מיליארד ין (3.6 מיליארד דולר), ועל רקע חשיפתו לסיטיגרופ.

שרי האוצר של יפן, סין, דרום קוריאה ועשר מדינות נוספות מדרום מזרח אסיה חתמו אתמול (א') בפוקט, תאילנד, על הסכם להקמת חשבון מט"ח משותף בהיקף של 120 מיליארד דולר. מדובר בסכום הגבוה ב-50% מזה עליו הוסכם בחודש מאי.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי סיטיגרופ מנהל מגעים עם הממשל הפדראלי להלאמה חלקית - בשיעור 40%. שיחות עם הממשל הפדראלי התקיימו באישון לילה.

לפי התרחיש שתואר לעיתון, נתח מהותי מתוך מניות הבכורה המוחזקות בידי הממשלה (בערך נקוב של 45 מיליארד דולר) יומר למניות רגילות. הממשלה מחזיקה בנתח זה, השקול ל-7.8% מהון המניות של הבנק, כתוצאה מהזרמת הון לסיטיגרופ.

מדד ניקיי 225 ירד ב-0.54% ל-7,376 נקודות ; מדד הנג-סנג עלה ב-3.84% ל-12,699 נקודות ; מדד שנחאי המשולב הוסיף 1.96% ל-2,373 נקודות ; מדד קוספי טיפס ב-3.15% ל-1,065 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 ירד ב-1.5% ל-3,402 נקודות ; מדד סנסקס 30 מאבד גובה לפני הנעילה

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב- 0.73% ביחס למטבע היפני ל-94.15 ין לדולר, והדולר האוסטרלי מוסיף 0.85% ל-0.6503 דולר.

בזירת המאקרו

התמ"ג של תאילנד התכווץ ב-4.3% ברבעון האחרון של שנת 2008, כשהוא צפוי להמשיך באותה מגמה ולאבד שיעור דומה גם ברבעון הנוכחי. כך מסרה היום ממשלת תאילנד.

מניות בכותרות

הונדה , יצרנית כלי הרכב השניה בגודלה ביפן, מינתה את טקנודו איטו למנכ"ל החברה במקומו של טקאו פוקיי. טקונדו יכנס לתפקידו בחודש יוני הקרוב. המנכ"ל היוצא ישמש כיועץ לחברה המתמודדת עם המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז שנות ה-30'. המינוי החדש מתרחש על רקע התמודדותה של החברה עם ההפסד הרבעוני הראשון מזה 15 שנה, כשהביקוש לכלי רכב ביפן וארה"ב הולך ומצטמצם.

טויוטה , שלא מזמן עקפה את ג'נרל מוטורס , והפכה ליצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם, עשויה להקטין ב-20% את היקף הייצור ל-6.5 מיליון רכבים בשנה הנוכחית, לעומת 8.21 מיליון כלי רכב בשנה שעברה.

מניית המלווה היפני SFCG (סימול: 8597 בטוקיו) איבדה 15.5% לאחר שפנה בבקשה להגנה מפני פשיטת רגל בשל חשיפתו לסיטיגרופ.

מניות מיצובישי UFJ , נומורה אחזקות ומיזוהו פייננשל ריכזו עניין על רקע הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי סיטיגרופ מנהל מגעים עם הממשל הפדראלי להלאמה חלקית - בשיעור 40%. שיחות עם הממשל הפדראלי התקיימו באישון לילה, והממשל הפדראלי בראשות אובמה טרם הודיע האם יתמוך בהצעתו של הבנק השלישי בגודלו בארה"ב.

מניית טושיבה , יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה ביותר ביפן, ריכזה עניין לאחר שעיתון יומיאורי דיווח כי החברה מתכננת גיוס הון לשם חיזוק תזרים המזומנים שלה.

BlueScope , יצרנית הפלדה הגדולה ביותר באוסטרליה, איבדה גובה לאחר שפרסמה אזהרת רווח למחצית השנה הנוכחית.