המגעים למיזוג בין רשת לערוץ 10 נמשכים: הצדדים יבקשו הקלות רגולטוריות

בניגוד לפרסומים, המגעים בין הצדדים לא הופסקו ; במקביל ממתינים בערוץ 10 גם למיצוי המו"מ מול משרד התקשורת בנוגע לחובות העבר של הערוץ

בכדי שהמיזוג בין רשת לערוץ 10 ייצא לפועל דרושות הקלות רגולטוריות משמעותיות - כך עולה מסיכום הפגישה שהתקיימה אתמול (א') בין הצדדים במשרדו של רו"ח יצחק סוארי, הבודק את ההיתכנות הכלכלית של המיזוג.

ל"גלובס" נודע כי בפגישה הציג סוארי מספר אלטרנטיבות למיזוג, כולן מבוססות על הקלות רגולטוריות. בתום הפגישה בה השתתפו נציגי בעלי המניות של רשת ושל ערוץ 10 קיבל סוארי רשימת שאלות מהמשתתפים ונקבעה פגישה נוספת לצורך מתן מידע נוסף לשבוע הבא.

בקרוב: המלצות סופיות

במקביל, היום (ב') הובהר על-ידי מקורבים לצדדים כי "בניגוד לידיעות שפורסמו הבוקר, יובהר כי המגעים בין רשת לערוץ 10 בנוגע למיזוג אפשרי נמשכים כמתוכנן. בין הצדדים התקיימו כמה פגישות, ובקרוב תתקיים פגישה נוספת עם רו"ח סוארי, על מנת לקבל ממנו את המלצותיו הסופיות".

הבהרה זו התקבלה בהמשך לידיעה שפורסמה לפיה שיחות המיזוג בין ערוץ 10 לבין רשת נעצרו, וזאת לאחר שסוארי טען כי גם במידה ויתקיים מיזוג בין השתיים, עדיין הערוץ הממוזג ימשיך להפסיד, כך שלא קיימת כדאיות כלכלית במיזוג זה.

כבר לפני כשלושה שבועות אמור היה סוארי להגיש את המלצותיו לאופן המיזוג כאשר האפשרויות שעומדות על הפרק הן מיזוג של רשת לתוך ערוץ 10 או לחילופין מיזוג של "ישראל 10", זכיינית ערוץ 10, לתוך רשת. אפשרות שלישית היא כאמור אי ביצוע מיזוג כלל.

לא בכדי המסקנות של סוארי טרם הוגשו. יש לזכור כי ברקע עומדת שאלת עתידה של "ישראל 10" והמשך הפעלת הערוץ על ידי הזכיינית שבבעלות יוסי מימן, רון לאודר וארנון מילצ'ן. למרות שוועדת הכלכלה של הכנסת כבר דרשה לפני כחודש לפרסם מכרז חדש על הזיכיון שמסתיים בינואר 2010, הדבר טרם קרה. מועצת הרשות השנייה טרם פרסמה מכרז ומאידך, שר התקשורת טרם העביר דרישה לשינוי בתקנות שיאפשרו את מיצוי המשא ומתן מול ערוץ 10 ביחס לחובות העבר שלו.

כך או כך, נושא הארכת הזיכיון של "ישראל 10", מעמידים את כל חוות הדעת של סוארי באור אחר, ולכן הדחייה במתן המסקנות הסופיות באשר לאופי המיזוג אם בכלל.

על אף הבדיקות המקצועיות והרצון של בעלי המניות בשתי הזכייניות לקדם מיזוג, גורמים המקורבים למיזוג מעריכים שכך או כך, מיזוג בין רשת לבין ערוץ 10 לא ייצא בסופו של דבר אל הפועל.