מיתון בסגנון הוליווד: 30 מיליון דולר הושקעו בטקס האוסקר השנה

ההכנסה מפרסומות בטקס הצדיקה את ההשקעה - הגיעה ל-80 מיליון ; לפי נתוני העבר, זכייה בפרס האוסקר מעלה ב-15% את הרווחים מהסרט ; וגם: כמה נתונים פיננסים שיעודדו את ארי פולמן

  1. עלות הפקת הטקס: כ-30 מיליון דולר.

  2. הכנסות מפרסומות: במהלך יממת שידורי האוסקר ההכנסות מפרסומות עמדו על כ-80 מיליון דולר.

  3. רווחיה של רשת ABC: הרווחים של ABC, המחזיקה בזכויות השידור עד לשנת 2014: כ-15 מיליון דולר.

  4. עלות פרסומת: בטקס, שנמשך כשלוש וחצי שעות, שובצו 25 פרסומות בנות חצי דקה. עלות כל פרסומת: 1.75 מיליון דולר. ב-2003 המחיר עמד על 1.35 מיליון דולר לחצי דקה.

  5. הרייטינג: הרייטינג של הטקס אשתקד היה נמוך במיוחד, ועמד על 18.66 אחוזים (כ-40 מיליון צופים בארה"ב). מי היה מאמין שרק בשנת 2004 הרייטינג היה יותר מכפול: כ-43.5 אחוזים.
  6. מחיר כרטיס: כרטיס כניסה לטקס: כ-350 דולר. בטקס האוסקר הראשון, שבו נכחו 250 צופים, עלה כרטיס 5 דולר.

  7. מקפצה פיננסית עבור הסרטים המועמדים: הסרטים המועמדים בקטגוריות המובילות (הסרט הטוב, הבמאי, שחקן ושחקנית), עשויים לרשום עלייה במכירות בקופות בין 15% ל-75%. "ארץ קשוחה", זוכה פרס הסרט הטוב אשתקד, העלה את המכירות יממה אחרי זכייתו בכ-64 מיליון דולר.

  8. תקציב הפרסום של סרט מועמד: חברות ההפקה וההפצה משקיעות סכומים נכבדים בפרסום עם היוודע דבר המועמדויות השונות. אי שוויון בין המינים בא לידי ביטוי בסכומים המושקעים: 26 מיליון דולר פרסום לסרט שבו שחקנית מועמדת לאוסקר, לעומת 60 מיליון דולר כששחקן הוא שמועמד. סרט שמועמד לאוסקר בקטגוריות הבמאי או הסרט הטוב ביותר, מפיקיו ישקיעו 45 מיליון דולר בכל קטגוריה.

  9. תקציב הפרסום הכולל של סרט מועמד, עומד בממוצע על 102 מיליון דולר. יש, כמובן, חריגים. מפיקי "מייקל קלייטון" השקיעו אשתקד 130 מיליון דולר. לעומתם, מפיקי "זה ייגמר בדם", פיזרו רק 400 אלף דולר.

הרווחים של ארי פולמן:

ארי פולמן ("ואלס עם באשיר"), שיצא מטקס האוסקר בידיים ריקות, אחרי שהאוסקר עבור הסרט הזר הטוב ביותר הוענק ל"פרידות" היפני, יכול להתנחם בכך שהשנה האחרונה שינתה את חייו. גם ללא האוסקר, היתה זו השנה של פולמן, עם אין ספור כתבות ופרסים (בראשם "גלובוס הזהב" החשוב) והכרה בינלאומית רחבה.

הוא גם לא צפוי לקבל שיחת טלפון לא נעימה מהבנק: חשבון הבנק שלו יזכה לרווחים רבים ממכירות הכרטיסים של "ואלס עם באשיר".

הסרט עשה עד כה 9.5 מיליון דולר, מתוכן 1.6 מיליון דולר בארצות-הברית, והיד נטויה. הסרט ממשיך להציג בבתי הקולנוע, כשהוא זוכה להפצה רחבה על ידי "סומי פיקצ'רס" שרכשה את זכויות ההפצה. השבוע יצאה לאור גרסת הספר של הסרט, וכן יצא השבוע הסרט בפורמט דיוידי.

באחרונה רכש פולמן את זכויות ההסרטה לסיפור המדע הבדיוני הקצר " The futurological congress", של הסופר סטניסלב לם, וישולבו בו קטעי אנימציה.