המירוץ לפסלון: 36 מיליון צופים צפו בטקס האוסקר

מדובר בעלייה של 13% ברייטינג לעומת השנה שעברה, אך הנתונים עדיין רחוקים מהשיא שנרשם בשנים קודמות ; ספוט של 30 שניות בטקס נמכר תמורת 1.4 מיליון דולר

הקולנוע העולמי הופך לרכיב שחשיבותו הולכת וגוברת במודל התרבותי והמסחרי של הוליווד, וגם ליל האוסקר עבר גלובליזציה. אבל מה שתעשיית הסרטים באמת רוצה לדעת זוהי התשובה לשאלה: האם ימשיכו שידורי ליל האוסקר לעניין את האיש הממוצע ברחוב? הסימנים הראשוניים הם שהתשובה חיובית. כך עולה מנתוני הרייטינג הראשוניים של חברת המדידה נילסן.

השנה נרשמה עליה של 13% לעומת אשתקד במספר הצופים הממוצע הכללי בטקס האוסקר, ויותר מ-36.3 מיליון צפו באירועי השטיח האדום, לעומת 32.09 מיליון אשתקד, שבה נרשמו שיעורי הצפייה הנמוכים ביותר בטקס. המשדר המקדים לטקס, שהועבר מהשטיח האדום, זכה לרייטינג של כ-24.3 מיליון צופים.

עם זאת, אין ודאות שהכללת שאר הנתונים של נילסן תשפר את נתוני השנה הנוכחית באופן משמעותי, אלא אם יתברר שהאיש הממוצע ברחוב גילה סימפטיה גדולה יותר מאשר השווקים העיקריים ל"בני הזונה הקומוניסטים ואוהבי ההומואים" של הוליווד, שלהם הודה הזוכה בפרס השחקן הטוב ביותר, שון פן.

לפי נתונים של חברת TNS Media Intelligence שפורסמו בכלי תקשורת שונים בארה"ב מחירו של ספוט פרסום (30 שניות) עמד השנה על 1.4 מיליון דולר. מדובר בירידה לעומת שנה שעברה שבה עמד מחירו של ספוט על 1.7 מיליון דולר. עוד דיווחה החברה כי מפרסמות בולטות בשנים קודמות דוגמת ג'נרל מוטורס, לוראל ופדקס, החליטו השנה לא להשתתף בחגיגה. המפרסמות הבולטות השנה היו יונדאי, JC penney וקוקה-קולה.