לודן חתמה על חוזה של 27 מיליון אירו ברומניה - והמניה קפצה ב-19% בבורסה בת"א

החברה דיווחה כי בשלב זה אינה יכולה להעריך בוודאות את השפעת העסקה על תוצאותיה הכספיות, כיוון שהיקף הפרויקט הסופי לא נקבע

בתקופה האחרונה מתפתחת לה תופעה מפתיעה, שבמסגרתה כל הודעה של חברה קטנה על עסקה הגדולה ביחס להיקף פעילותה, מתקבלת בשוק בהתלהבות חריגה. זאת למרות שכלל לא ברור מהו שיעור הרווחיות הגלום בעסקה.

כך קרה עם מניות עשות והתכוף בשבועות האחרונים, וכך קרה היום עם חברת לודן , שמנייתה קפצה ב-19% במחזור מסחר גדול, לאחר שדיווחה כי זכתה בפרויקט בהיקף של 27 מיליון אירו ברומניה, שיימשך שלוש שנים.

מדובר בפרויקט לשיקום בריכת שפכים של בתי זיקוק במדינה, אותו תבצע חברת לודן טכנולוגיות סביבה, חברה בת של לודן, יחד עם חברה אמריקנית (50%). לודן דיווחה כי בשלב זה אינה יכולה להעריך בוודאות את השפעת העסקה על תוצאותיה הכספיות, כיוון שהיקף הפרויקט הסופי עדיין לא נקבע. חתימת החוזה המחייב צפויה להתבצע בשבועות הקרובים.

החוזה הזה מגיע לאחר שלפני כחודשיים הודיעה לודן כי חברה בת שלה בהולנד, המוחזקת בשרשור בשיעור של 58%, התקשרה עם בית זיקוק רומני להרחבת מאגר אחסון הדלקים שלו, בהיקף של 17.5 מיליון אירו למשך 16 חודשים. כמו היום, גם אז הודיעה לודן כי אינה יכולה להעריך בוודאות את השפעת הפרויקט על תוצאותיה העסקיות.

חברת לודן פעילה היום בארבעה תחומים עיקריים: הנדסה, תוכנה ובקרה, איכות הסביבה ואנרגיה. מדובר באחת משתי חברות ההנדסה הגדולות בישראל, והיא נמצאת בבעלותם של אהרון דויטש, יהודה שריד, ארנון אהרון ויעל שפק.

בתשעת החודשים הראשונים של 2008 עלו הכנסות לודן ב-11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אולם ירידה ברווח הגולמי, הובילה לכך שהרווח הנקי של החברה ירד ב-70%, ל-1.8 מיליון שקל.