המפרק של DMO: חשש כי בעל השליטה דורון עמית הבריח את כספי החברה לבני-משפחתו

ביהמ"ש נעתר לבקשת המפרק להטיל עיקולים זמניים במעמד צד אחד על חשבונות הבנק של עמית ובני-משפחתו

המפרק הזמני של רשת חנויות הדיו DMO, רו"ח אריה רפופורט, טוען כי קיים חשש ממשי להברחת נכסי החברה לבני משפחתו של דורון עמית, יו"ר הדירקטוריון ובעל המניות העיקרי, ולחברות אחרות בשליטתם, וכן לעירוב נכסי החברה עם נכסיהם הפרטיים של בני המשפחה. בית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר לבקשת המפרק להטיל עיקולים זמניים במעמד צד אחד על חשבונות הבנק של עמית ובני-משפחתו.

המפרק מצא כי בחשבונות על שם עמית וחתנו, ערן נזריאן, בספרי החברה התנהלה פעילות ענפה של הזרמות ומשיכות כספים, שכללה רישומים של הפקדות מזומנים בחשבונותיהם הפרטיים של בני משפחת עמית, לרבות מתוך פידיון קופות המזומנים של סניפי החברה. לטענת המפרק, מחקירתו עלה חשש כי בחודשים האחרונים נטל עמית את כספי המזומנים מהקופות בחנויות והפקידם בחשבון הבנק של בתו, דנה עמית נזריאן.

עוד עלה מהחקירה כי חשבונו של נזריאן היווה למעשה מסלקה חיצונית לכספי החברה, והופקדו בו כספים מקופות הסניפים. לפי הספרים ל-2008, החברה הזרימה לחשבונו של נזריאן 756 אלף שקל ומשכה ממנו מעל מיליון שקל. לדברי המפרק, נמסר לו מצוות הניהול בחברה כי הנוהג לגבי כספי המזומנים בקופות הסניפים היה למוסרם לאשתו של עמית, לאה, בביתה.

כמו כן, טוען המפרק כי עמית חייב לחברה מעל 4 מיליון שקל; חברת "דיו פור יו חיסכון בהדפסה" שבשליטת עמית חבה ל-DMO מעל 5.5 מיליון שקל, כשבפועל היא חדלה לפעול בחודשים האחרונים ולא קיים בה רכוש משמעותי; וחברה קשורה נוספת בשם "הדפסיה עולם של דפוס וצילום מתקדם" שבבעלות נזריאן, שפעלה עד לפני חודשים ספורים במסגרתDMO , חייבת לאחרונה מעל 100 אלף שקל.

המפרק גם טוען כי מהדו"חות הכספיים של DMO נראה כי עמית משך במהלך 2008 מהחברה סך של כ-4 מיליון שקל. לדבריו, הדו"חות הכספיים והרישומים בספרים מעלים שאלות רבות, שיש לבדוק.