אל-על לבג"ץ: שר התחבורה ורשות התעופה האזרחית לא נותנים הזדמנות שווה בקו לונדון-ת"א

טוענת כי לרשויות התעופה בישראל אסור לאשר לחברת BMI להגדיל את תדירות הטיסות בקו מבלי שיוסדרו תחילה אישורי הנחיתה וההמראה בשדה-התעופה הית'רו בלונדון, כמתחייב מהסכמי התעופה בין ישראל לבריטניה

התחרות על הקו ללונדון מתחממת. אחרי שלפני כשבוע הודיע חברת BMI על הוספת טיסה יומית בקו תל-אביב-לונדון, עתרה היום (א') חברת אל-על לבג"ץ נגד שר התחבורה, רשות התעופה האזרחית וחברת BMI.

בעתירה טוענת אל-על כי שר התחבורה ורשות התעופה האזרחית אינם נותנים הזדמנות שווה בקו מלונדון לתל אביב, וכי המדינה מקפחת מוליכה שולל ואינה שומרת על זכויותיה של התעופה הישראלית.

אל-על טוענת בעתירה כי לרשויות התעופה בישראל אסור לאשר לחברת BMI להגדיל את תדירות הטיסות בקו מבלי שיוסדרו תחילה אישורי הנחיתה וההמראה בשדה-התעופה הית'רו בלונדון עבור החברה, כמתחייב מהסכמי התעופה בין ישראל לבריטניה.

עוד נטען בעתירה כי משרד התחבורה נכשל בטיפול בנושאים רבים הקשורים בתעופה, לרבות נושא הבטיחות והורדת הדירוג של ישראל לקטגוריה 2 - הורדה שהביאה לפגיעה בחברת אל-על.

בעתירה, מתבקש בג"ץ לתת צו על תנאי הדורש משר התחבורה ורשות התעופה האזרחית לנמק מדוע לא יימנעו מלתת אישור ל-BMI לקיים טיסות סדירות נוספות עד למימוש הסכם התעופה בין ישראל ובריטניה ועד אשר אל-על תקבל אישורי נחיתה והמראה בשדה-התעופה הית'רו בלונדון באורח שוויוני, וכן מדוע לא יצהיר בג"צ כי מוטלת על משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית חובה להסדיר את אישורי הנחיתה וההמראה של החברה בשדה-התעופה הית'רו בלונדון קודם להענקת כל זכות נוספת לחברת BMI.

מחברת אל-על נמסר כי החברה מברכת וערוכה להתמודדות מול חברות התעופה הזרות. יחד עם זאת, אין החברה מוכנה לקבל הולכת שולל מצד המבינה לטענת החברה המקרה של אישור הטיסות ללונדון הוא דוגמה מובהקת לתחרות המתקיימת בתנאים לא שווים, תוך מתן עדיפות לחברות הזרות, בעוד החברות הישראליות אינן מקבלות כל זכויות בנמלי הבית הזרים.

יצויין כי עם הורדת דירוג הבטיחות של ישראל מטעם רשויות-התעופה האמריקאיות הודיעה חברת אל-על כי היא שומרת לעצמה את הזכות להגיש בגין ההורדה תביעות משפטיות הן נגד הרשויות והן נגד נושאי המשרה שלטענת אל-על כשלו במניעת הורדת הדירוג.