דירקטוריון חברת החדשות צפוי להתנגד לשידור תכני חברת החדשות ב-ynet

לאחרונה חתמו זכיינית ערוץ 2 רשת ו-ynet על הסכם לשיתוף-פעולה בתכנים, אך לא ברור האם הוא כולל גם את תכני חברת החדשות של ערוץ 2 ; גם קשת צפויה להתנגד למהלך

דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 צפוי להתנגד להעברת תכני חברת החדשות של ערוץ 2 לאתר רשת שיעלה בשיתוף עם ynet. ל"גלובס" נודע כי מחוות-דעת משפטיות שנעשו בעניין זה עלה כי תכני חברת החדשות הם קניינה של החברה, ולכן לא ניתן למכור את התכנים ללא הסכמת כל בעלי המניות, קרי קשת ורשת.

התנגדותה של קשת ברורה. אם תכני החדשות של ערוץ 2, שנמצאים בבעלות בלעדית של שתי הזכייניות, יזלגו לאתר נוסף מלבד אתרי הבית של קשת ורשת - הרי שהיא תאבד עוגן חזק - בלעדיות על תכנים חדשותיים של המותג הטלוויזיוני המוביל, ובעלות על מאגר וידיאו עשיר.

ההתנגדות בדירקטוריון חברת החדשות צפויה לבוא גם מנציגי הציבור ולא רק מקשת, אולם הדברים עדיין לא הגיעו להכרעה של הדירקטוריון.

בקשת סירבו להגיב על הידיעה, כך גם בחברת החדשות וכן ב-ynet.

מרשת נמסר כי "ברור לנו את העניין הרב ששיתוף-הפעולה בין רשת ל-ynet מעורר. כל מי שעוסק בעניין אינו בקי בפרטים, אך כששיתוף-הפעולה, שנמצא בשלבי הכנה מוקדמים, יעלה לאוויר - כל השאלות יקבלו תשובות". ברשת סירבו להתייחס לשאלה האם תכני החדשות כלולים בהסכם.

כזכור, לפני למעלה מחודש חתמו רשת ו- ynet על הסכם לשיתוף-פעולה, שבמסגרתו כל תכני הווידיאו של רשת יעלו על הפלטפורמה של ynet. התכנים הללו כוללים את תוכניות הטלוויזיה של רשת, כגון "כולבוטק", "המרוץ למיליון" ו"שבוע סוף", וכאמור, המחלוקת היא לגבי תכני חברת החדשות של ערוץ 2. על-פי הערכות, שיתוף-פעולה זה עשוי להניב לרשת הכנסה של כמיליון דולר בשנה, וצפוי לעלות בשבועות הקרובים.

צעד זה נועד לשפר את מעמדה של ynet, בכל הנוגע לתחום הווידיאו באינטרנט, כאשר בנובמבר היה אמור לעלות המיזם המשותף שלה עם HOT, שבמסגרתו עתידים להופיע התכנים של HOT ב-ynet. המיזם המשותף טרם עלה לאוויר, אולם שיתוף-הפעולה הנוכחי לא בא במקומו, וכך, תכני הווידיאו ש-ynet תציע יהיו עשירים ויאפשרו לה להתחרות באתרי הווידיאו המובילים.