יעקב אילון לגיא ויסמן: "יש לי סימפטיה למצבך"; ויסמן: "לא צריך את הסימפטיה שלך"

ויסמן, שהיה המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, מואשם במעילה בסך 123 מיליון שקל ; לפי כתב האישום, ויסמן נתן על דעת עצמו הוראות קנייה ומכירה של אופציות מעו"ף מהחשבון של אילון וגרם לו להפסיד כ-800 אלף שקל

"ראיתי שהבורסה גואה ואני בהפסדים. דיברתי איתך ואמרת שאתה שולט בעניינים". כך אמר היום (א') מגיש הטלוויזיה יעקב אילון לגיא ויסמן, שהיה המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות ומואשם במעילה בסך 123 מיליון שקל.

כזכור, לפי כתב האישום, ויסמן נתן על דעת עצמו בין היתר הוראות קנייה ומכירה של אופציות מעו"ף מהחשבון של אילון וגרם לו להפסיד כ-800 אלף שקל.

אילון, שהעיד מטעם התביעה, הוסיף ואמר לוויסמן כי השאלה אינה כמה כסף הפסיד, אלא האם ויסמן חרג מהרשאה בפעולותיו. "נתתי הרשאה לפעול עד 50 אלף שקל - ואתה פעלת עד 500 אלף שקל".

ויסמן, שקיבל רשות מהשופט עודד מודריק להפנות שאלות לאילון, שאל אותו אם הוא מוכן שיוצג פלט שיחות הטלפון שלו, כדי להראות שאילון השתמש במידע חדשותי כדי להרוויח בבורסה. אילון סירב ואמר לוויסמן: "יש לי סימפטיה למצב שלך". ויסמן השיב: "אני לא צריך את הסימפטיה שלך".

גם השופט מודריק תהה מה הרלוונטיות של ההפסדים שהיו או לא היו לאילון. "זו כניסה לחשבון של אדם פרטי". בשלב מסוים הטיח בו הסניגור, עו"ד ילון הכט: "ההתנהגות שלך היא שערורייה". מודריק, שכבר רגיל להתבטאויותיו של הכט, לא התרגש. אילון ויתר על שכר הבטלה שהשופט הציע לפסוק לו. (ת.פ. 40138/07).