המשבר מגיע לדפוס הדיגיטלי: HP תקפיא הפעילות במספר קווי ייצור במפעל בקרית גת

המפעל, שעבר ל-HP לאחר רכישת חברת אינדיגו ב-2002 תמורת כ-720 מיליון דולר, עתיד להקפיא מספר קווי ייצור למשך תקופה של מספר חודשים ; סכנה לפיטורי עובדים

בשבועות הקרובים צפויים חלק מעובדי המפעלים של חטיבת הדפוס הדיגטאלי ב-HP) HP-אינדיגו) בקרית גת לצאת לחופשה ארוכה. המדובר בהקפאה של הפעילות במספר קווי ייצור המתוכננת לצאת לפועל בשבועות הקרובים ועל פי הערכות יתבצע במפעל המכונות של החברה בקרית גת.

המפעל, שעבר ל-HP לאחר רכישת חברת אינדיגו ב-2002 תמורת כ-720 מיליון דולר, עתיד להקפיא מספר קווי ייצור למשך תקופה של כמה חודשים. המשמעות היא שכמה מאות מעובדי המפעל לא יקבלו שכר במשך התקופה שעשויה להימשך עד לשלושה חודשים. סך הכל מעסיקה אינדיגו כ-1000 עובדים בישראל והחשש הוא כי הקפאה שכזו תוביל לפיטורי עובדים במפעל בהמשך.

המשבר הכלכלי הורגש עד כה בתעשיית הדפוס שפועלת בישראל בעיקר בחברת קודאק. זו, שמפתחת בישראל פתרונות הדפסה לקדם דפוס הודיעה לפני כמה חודשים על פיטורי 250 עובדים והעברת פעילות הייצור לסין. כעת, נראה שהטלטלה בשוק מגיעה גם לחברות יציבות יותר. לאינדיגו שעוסקת בדפוס דיגיטאלי יש שני מפעלי בקרית גת - אחד שמפתח דיו ואחד מכונות - וכן מחזיקה החברה במטה המרכז את הפעילות בפרק המדע בנס ציונה.

אינדיגו אינה הפעילות היחידה של HP בישראל בתחום הדפוס. לצד זה רכשה החברה בשנת 2005 את סאיטקס ויז'ן שפועלת בתחום המדפסות בפורמט רחב מאוד וכן רכישת נור מקרופרינטרס בשנת 2007. מ-HP אינדיגו נמסר בתגובה כי "בתגובה לפרסומים לא אחראיים ברצוננו להבהיר ולהדגיש כי באינדיגו ישראל לא מתוכננים פיטורים בשלב זה. החברה, ככל חברה אחרת במשק, מתאימה את מערך הייצור שלה נוכח מצב השוק".