נעילה חיובית של שוקי אסיה: מדד הנג-סנג טיפס ב-3.6% בהובלת מניית בנק אוף איסט אסיה שזינקה ב-10.6%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] מדד ניקיי עלה ב-1.8% ; יו"ר ה'פד', בן ברננקי: "קרוב לוודאי שהמשבר יסתיים השנה" ; מניית מיצובישי UFJ עלתה ב-5.3% ; אירופה פתחה את השבוע בעליות

המדדים המובילים באסיה בעליות שערים בהובלת מדד מדד הנג-סנק של הונג קונג ועל רקע דבריו האופטימיים של בן ברננקי בתוכנית "60 דקות" של רשת CBS. טוקיו סיימה בעליות בהובלת מניות מיצובישי UFJ ופוקסקון.

יו"ר ה'פד' אמר כי "קרוב לוודאי שהמשבר יסתיים השנה". יחד עם זאת, ברננקי הזהיר כי שיעור האבטלה, העומד כעת על 8.1%, ימשיך לעלות. ברננקי אמר למראיין, סקוט פלי, כי מהלכי הממשלה והבנק המרכזי לטיפול במשבר צפויים למנוע משבר הדומה לשפל הגדול של שנות ה-30'. ברננקי הסביר גם כי הבנקים הגדולים בארה"ב הם בעלי כושר פירעון ושאין סיבה לחשוב שהם יקרסו.

מחר ביפן צפויה להתפרסם הודעת הריבית של הבנק המרכזי (BOJ). על פי הערכות המוקדמות יותיר הבנק את הריבית ללא שינוי בשיעור של 0.1%, אך פרסום הדוח החודשי יום לאחר מכן, עשוי לספק מידע חדש בנוגע לתחזיות הפונדמנטליות של הבנק, וזאת כאשר בתקופה האחרונה שיקף הדוח התדרדרות בהערכות הכלכליות.

בזירה הסינית נציין כי ראש ממשלת סין, וואן ג'יאבאו, ערער במהלך סוף השבוע באופן ברור על מעמדם הבטוח של הנכסים האמריקניים: "קובעי המדיניות צריכים להבטיח את בטחונותיהם", אמר ג'יאבאו והוסיף כי "הלוונו כמות אדירה של כסף לארה"ב (בדמותם של האג"ח הממשלתיות אשר נקנו בהיקף עצום על ידי הממשל הסיני) וכי אין ספק שאנו חוששים לביטחונם של נכסים אלו". התבטאויות נוספות שכאלו עלולות להביא להמשך היחלשותו של הדולר כנגד המטבעות המובילים.

בסיכום פגישת 20 ראשי המדינות המובילות את כלכלת העולם, שנערכה בסוף השבוע האחרון בבריטניה, קראו המנהיגים ל"מאמץ מתמשך" על מנת לבלום את המיתון העולמי תוך שהם מממקדים את המאמצים בניקיון מאזניהם של הבנקים מנכסים "רעילים". המנהיגים רואים חשיבות עליונה בשיקום מערך ההלוואות של הבנקים שנפגע קשות כתוצאה ממחנק האשראי, כמו כן קראו לחיזוק הרגולציה במערכת הפיננסית ולהגדלת המימון לקרן המטבע העולמית.

"לקחנו החלטות נחרצות ומתואמות וצעדים מקיפים על מנת לעודד את הביקושים ואת שוק העבודה. מדינות ה-G20 מוכנות לבצע את כל הפעולות שיידרשו עד שתשוקם הצמיחה" אמרו שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים בהצהרה המשותפת בסיום ועידת ה-G20.

מדד ניקיי 225 עלה ב-1.78% ל-7,569 נקודות ; מדד הנג-סנג טיפס ב-3.6% ל-12,976 נקודות ; מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.15% ל-2,234 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 התחזק ב-0.1% ל-3,345 נקודות ; מדד סנסקס 30 מציג עליות לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר מתחזק ב-0.15% ל-98.19 ין לדולר.

מניות בכותרות

חברת נאטקו פארמה (סימול: NTCPH:IN) ההודית הצליחה להביא לביטולה של הבקשה של טבע להפיכת תרכובת Glatiramer Acetate, הגירסה הגנרית לתרופת הקופקסון של טבע, לפטנט בהודו.

מניית HSBC ריכזה עניין עניין לאחר שעיתון סאות' צ'יינה מורנינג פוסט דיווח כי הבנק לא זקוק לחבילת החילוץ של ממשלת בריטניה. מניית בנק אוף איסט אסיה עלתה בחדות.

מניית מיצובישי UFJ התחזקה בטוקיו לאחר שהתמתנה הסכנה לאי פרעון של אג"ח קונצרניות של החברה על רקע הצהרותיהם של נציגי ה-G20 לגבי המאמץ המתמשך לנקות את מאזניהם של הבנקים הגדולים ברחבי העולם.

מניות האנרגיה, BHP ביליטון , ריו טינטו ופטרוצ'יינה ריכזו עניין לאחר שארגון יצרניות הנפט אופ"ק הודיע אמש כי לא ישאיר את היקף הפקת הנפט ללא שינוי. בהודעת קרטל אופ"ק נאמר כי הותרת התפוקה של המדינות ללא שינוי עומדת בקנה אחד עם היעדים שהסכימו עליהם המדינות החברות בארגון. הארגון השולט בכשליש מתפוקת הנפט בעולם, התכנס היום (א') בווינה לאור נפילת מחיר הנפט משיא של 147 דולר לחבית בחודש יולי 2008.

חנויות משחקי הוידאו לוחצות על חברת סוני להוזיל את מחירו של פלייסטיישן 3, ומסתכנות בכך שכסף רב יותר יוזרם לפיתוחו של קונסולת משחקי הוידאו Wii של נינטנדו (סימול: 7974 בטוקיו), המתחרה העיקרית של סוני.

מניית פוקסקון , המייצרת מכשירי טלפון ניידים, ריכזה עניין לאחר בנק מרקורי עדכן מעלה את המלצתו למניה ל"תשואת יתר" מ"נייטרלי".