תלונה נגד גוגל: "למנוע ממנה להציע שירותים מקוונים עד שתוודא אבטחה נאותה לגולשים"

ארגון אמריקני בשם "מרכז המידע על פרטיות המידע האלקטרוני" (EPIC) הגיש תלונה לוועדה הפדרלית בארה"ב, לאחר שנחשפו מסמכים שאיחסנו גולשים ב-Google Docs

ארגון אמריקני בשם 'מרכז המידע על פרטיות המידע האלקטרוני' (EPIC), העוסק, כפי שניתן להבין משמו, במעקב ופיקוח על השמירה על הפרטיות ברשת, פנה לוועדה הפדרלית למסחר (FTC) בוושינגטון הבירה, בבקשה לבדוק את רמת אבטחת הפרטיות שמעניקה גוגל לגולשים המשתמשים בשירותים המקוונים שהיא מציעה.

הפניה של הארגון באה לאחר שבשבוע שעבר דווח על מספר מקרים בהם מסמכים שאיחסנו גולשים בשירות Google Docs של גוגל היו חשופים לעין כל ברשת.

בהודעה שהתפרסמה באתר של EPIC נכתב כי הארגון מבקש מה-FTC "לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להבטיח את השמירה על פרטיות הגולשים המשתמשים בשירותים כ-Google Docs ודומיו". בין השאר דורש EPIC ל"מנוע מגוגל להציע לגולשיה שירותים מקוונים עד אשר תוודא רמת אבטחה נאותה שמעניקה החברה".

כמו-כן, מבקש EPIC מ-FTC לבצע ביקורת כללית של כל השירותים המקוונים שמציעה גוגל לגולשיה ומתבססים על טכנולוגיית ענן המיחשוב, ביניהם שירות הדואר האלקטורני Gmail ושירות איחסון ועריכת התמונות Picasa.

דובר מטעם גוגל אמר כי "החברה קיבלה עותק של התלונה שהוגשה נגדה אך אנשינו טרם הספיקו לעיין בו בדקדוק, חשוב לנו להדגיש שגוגל מודעת לחשיבות של מידע שמאוחסן באמצעות שירותיה על-ידי הגולשים ומתייחסת לכך ברצינות ובכובד ראש".

שירותי ענן המיחשוב אותם מציעה גוגל משחקים תפקיד בתחרות מול חברות כמו מיקרוסופט, המשווקת את חבילת האופיס המותאמת לתוכנת החלונות שלה. גוגל זוכה להצלחה לא מבוטלת בתחום זה כאשר מספר גופים גדולים, ביניהם משרדים ממשלתיים ומוסדות אקדמיים בארה"ב רכשו ממנה את חבילת השירותים המורחבת שהיא מציעה.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009