אסיה ננעלה בעליות חדות: מדד ניקיי טיפס ב-3.3% לשיא של חודשיים וחצי; מדד הנג-סנג זינק ב-3.44%

גלובס tv [להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] צ'יינה טלקום מדווחת על ירידה של 96% ברווח השנתי ל-129 מיליון דולר ; ממשלת דרום קוריאה הודיעה היום כי בכוונתה להוציא 13 בניסיון לעודד את הכלכלה

המדדים המובילים סיימו את יום המסחר בעליות, בהובלת טוקיו והונג קונג, בהמשך לעליות החדות אמש בוול סטריט ובתגובה לפרסום פרטי תוכנית האוצר האמריקני על רכישה בהיקף של כטריליון דולר של נכסים בעייתיים המעוותים את מאזניהם של הבנקים. התוכנית זכתה לשיתוף פעולה מצדן של הקרנות הגדולות, פימקו ובלאקרוק.

"שוקי אסיה זקוקים לעדויות רציניות לשיפור מצבה של זירת המאקרו. אני חושב שהראלי הנוכחי הוא זמני בלבד", אמר הוריקזו יוהיאמה, מבית ההשקעות Daiwa.

בורסת טוקיו סיימה בעליות של 3.3% לשיא של חודשיים וחצי, כשברקע, שר האוצר של יפן, קארו יוסאנו, אמר כי הממשלה תאריך את תקופת האיסור על מכירה של מניות בחסר (short-selling) עד סוף יולי במטרה לייצב את שוק ההון היפני.

הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הראו כי משרד האוצר היפני ביקש מהבנק המרכזי של יפן "להרחיב את היקף" תוכנית רכישות האג"חים התאגידיים בכדי לתעל הון נוסף לחברות הנואשות למזומנים ולקדם הלוואות והשקעות. קובעי המדיניות ניסחו את פרטיה של תוכנית רכישת האג"חים והסכימו להרחיב את תוכניתם הנוכחית, לרכוש ניירות ערך מסחריים ולהציע הלוואות עם בטחונות בלתי מוגבלים למגזר הפרטי. כמה מחברי הבנק המרכזי של יפן הביעו דאגה שמא יפתחו החברות הפרטיות תלות בנזילות שמספק ה-BOJ במסגרת תוכנית התמריצים הנוכחית וקראו להכנתה של "אסטרטגיית יציאה".

ממשלת דרום קוריאה הודיעה היום כי בכוונתה להוציא 13 מיליארד דולר על מנת למנוע מהכלכלה הרביעית בגודלה באסיה מלהיכנס למיתון. שר האוצר של דרום קוריאה, יון ג'ינג היון, אמר כי המהלך עשוי להביא לגידול של 1.5% בשיעור הצמיחה.

המדדים המובילים בוול סטריט סיימו יום מסחר חיובי במיוחד ברמות הגבוהות של היום. העליות בשוק כללו את מרבית הסקטורים אותם הוביל כמובן מגזר הבנקאות. בסיום המסחר זינק מדד הדאו ג'ונס בקרוב ל-500 נקודות שהן 6.8% ורמתו נקבעה על 7,774 נקודות. מדד ה-S&P 500 בלט בעלייה של 7.1% והנאסד"ק טיפס בלא פחות מ-6.8%.

מדד ניקיי 225 עלה ב-3.32% ל-8,488 נקודות ;מדד הנג-סנג טיפס ב-3.44% ל-13,447 נקודות ; מדד שנחאי המשולב הוסיף 0.56% ל-2,440 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 התחזק ב-0.84% ל-3,580 נקודות ; מדד קוספי עלה ב-1.85% ל-1,199 נקודות

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-1% ל-98.07 ין לדולר.

מניות בכותרות

ענקית הכרייה ריו טינטו צופה כי מחיר חומר הגלם המשמש לייצור פלדה ירד בפחות מ-50% במהלך שנת 2009.

בנק אוף צ'יינה דיווח על ירידה של 58% בהכנסות.

צ'יינה טלקום (סימול: 0728 בהונג קונג) דיווחה על ירידה של 96% ברווח השנתי ל-129 מיליון דולר, בשל עלויות הקשורות לשירותי התקשורת האלחוטית בערים של סין.

מניות הבנקים הגדולים בטוקיו, הונג קונג וסידני ריכזו עניין על רקע הראלי של המגזר הפיננסי אמש בוול סטריט:מיצובישי UFJ , מיזוהו פייננשל , קומונוולת' בנק אוף אוסטרליה , נשונייל אוסטרליה בנק , HSBC .